Reference společnosti H&B REAL

 
Vsetínská společnost H & B REAL, a.s. vznikla v únoru 1992 jako realitní kancelář. Od té doby prošla dynamickým vývojem a stala se zkušeným partnerem v oblasti prodeje, pronájmu a správy nemovitostí, oceňování firem a nemovitostí, zajišťování evropských a českých dotací pro firmy i osoby a realizátorem mnoha developerských a realitních projektů.
 
assa abloy
 

Pod holding firmy H & B REAL, a.s. patří také společnost H & B delta, s.r.o., která realizuje střechy a stavby na klíč, má vlastní klempířskou výrobu a řadí se mezi nejvýznamnější realizátory střech a stavebních prací mnoha objektů - hradů, zámků, kostelů a významných budov, jako jsou např. Pražský hrad, Senát či Stavovské divadlo. Další společností holdingu je Coleman S.I., a.s. - jeden z nejvýznam-nějších specializovaných prodejců střešních a fasádních materiálů s deseti obchodními centry na území České republiky.

I z krátkého představení je patrné, že IT problematika ve společnostech holdingu je hodně rozmanitá. Široký záběr reflektuje i spolupráce s K-netem, kdy jeho IT specialisté aktuálně řeší modernizaci stávajícího HW IBM a implementaci zcela nové technologie. U HW, který od doby instalace fungoval bez problémů a který byl postaven na diskovém poli a Blade Chassis H, se po deseti letech začaly projevovat známky opotřebení, zejména u mechanických částí, větráků, disků a podobně. Navíc společnost IBM už u některého HW přestala nebo v brzké době přestane poskytovat pozáruční servis a náhradní díly už není možné pořídit.

V první fázi projektu bylo třeba přesunout stávající virtuální servery na nový systém a nové diskové pole. Při řešení byla využita virtualizace Microsoft Hyper-V, takže šlo v zásadě „o překopírování souborů“ – migraci virtuálních strojů. V druhém kroku je plánována reinstalace některých serverů na nové verze Microsoft, ideálně už Microsoft 2016 server.

„Spolupráce se společností ASSA ABLOY je pro K-net velmi zajímavá a pestrá.„ Vzhledem k tomu, že společnost IBM prodala svoje základní serverové systémy (stejně jako dříve notebooky) společnosti Lenovo, využili jsme novinku společnosti Lenovo Flex System Enterprise,“ říká Petr Nepustil, IT konzultant společnosti K-net.

„Jedná se modulární HW, do kterého je možné umisťovat servery jako žiletky podobně jako u původního IBM Chassis H. Výhodou je však úplně nová infrastruktura a podpora vyšších síťových rychlostí. Chassis je tak osazené dvěma redundantními konvertibilními škálovatelnými switchi, které umožňují připojit buď optické kabely nebo ethernet kabel o rychlosti až 10 Gbit. To uživatelům přináší daleko vyšší výkon a vyšší rychlost při přístupu k dokumentům a k aplikacím. Servery, které se umístí do Chassis, jsou připojeny k diskovému poli Storwize V3700. Toto diskové pole (původně také od IBM) je vybaveno expanzní jednotkou a množstvím SW, který umožňuje dodávat systémům maximální výkon pole a využívat různé typy disků. Pro akceleraci jsme využili i dva 400GB SSD disky. Výkon celého systému je tedy neporovnatelně vyšší, než byl u původního systému,“ vysvětluje detaily technického řešení Petr Nepustil.

 

Několik otázek pro Ing. Jiřího Chromčáka (Společnost H&B REAL)

Rozhodli jste se pro přechod na HW Lenovo Flex System Enterprise. Jaké jsou Vaše historické zkušenosti s technologiemi IBM a Lenovo?

Zkušenosti s IBM máme pozitivní. Dokonce nám jednou zachránili data na diskovém poli, když se při výpadku elektrického proudu disky v poli zamkly, aby se data nepoškodila. Tenkrát nám pomohli technici IBM z USA a disky v diskovém poli zpřístupnili.

Co pro interní IT tým změna technologie znamená? Jaké jsou první přínosy?

Kromě práce (analýz - porovnání) při vlastním výběru nových technologií, a poté při realizaci přechodu na nové technologie nám tato změna přinesla uklidnění, potažmo pocit většího bezpečí. Staré systémy byly náchylné k poruchám, což při neposkytnutí pozáruční podpory ze strany výrobce HW vždy znamená pocit nejistoty - kdy se co pokazí, kdy lidé pracující v našich společnostech nebudou moci pracovat a obsluhovat zákazníky, kdy se to pak podaří bez podpory opravit, za kolik peněz atd. Prostě ubylo trochu stresu, protože po dobu servisní podpory ručí za HW poruchy výrobce a musí je odstranit do času stanoveného ve smlouvě o servisní podpoře – tu jsme pořídili na 5 let, takže 5 let budeme mít klidnější spánek, alespoň z hlediska podpory HW.

Pocítili uživatelé přechod na novou technologii?

Myslím, že ano. Některé systémy se dolaďují. Na dotčených technologiích běží 3 firmy, které mají mnohdy odlišné ekonomické systémy a s tím související další systémy, takže vyladit takovou různorodost chvíli trvá. Ale uživatelé určitě pocítili změnu i pozitivně – v rychlejším přístupu k datům, ve vyšší rychlosti sítě mezi virtuálními servery a mezi servery a diskovým polem. Mimo jiné se zrychlila noční aktualizace MISu (manažerského informačního systému), zkrátila se také doba zálohování dat atd.

S K-netem Vás pojí více než třináctiletý obchodní vztah, jak byste tuto spolupráci zhodnotil?

Společnost K-net je nejen profesně zdatná, ale i přátelská IT firma. Je radost s ní a jejími pracovníky spolupracovat. Tato spolupráce je pro nás také zdrojem nových IT znalostí. Pracovníci K-netu jsou ochotni společně o naší IT problematice diskutovat, vyslechnout náš názor, navrhnout optimální řešení a nakonec i naše náročné IT požadavky realizovat. Jsou hodně flexibilní a také pořádají skvělé zákaznické dny. Je to 13 let perfektní, odborné, přátelské a radostné spolupráce, za kterou DĚKUJEME.