Menu

BPP Brno

 

K-net pomohl po požáru obnovit komunikaci a zmodernizoval IT provoz

Společnost BPP Brno, spol s.r.o. se již přes 25 let zabývá zpracováním polyuretanových pěn na polotvary pro čalouněný nábytek. Zároveň provozuje specializovaný velkoobchod s čalounickými materiály, nářadím a potřebami. S K-netem má dlouhodobě dobré vztahy, které posílila i spolupráce při rychlé obnově e-mailové komunikace a celého IT provozu po rozsáhlém požáru, který firmu postihl v září loňského roku. K-net následně pomohl BPP s kompletní restrukturalizací IT.
 
Telc
 
 

Požár a jeho následky

Událost se naštěstí obešla bez ztrát na životech, ale rozsah požáru byl pro existenci firmy ohrožující. Výrobní a  skladové prostory byly ohněm zasaženy tak, že došlo k  narušení statiky a  propadení nosných konstrukcí střech hal. Zachována zůstala pouze nově postavená administrativní budova. Také serverovna byla výrazně poničena. Došlo k průniku zplodin přes klimatizační jednotku, mazlavé saze pak zcela pokryly veškeré vybavení serverovny a pomocí ventilačních otvorů se dostaly až do aktivních prvků.

Z  důvodu přísných bezpečnostních opatření nebyl nikdo z  techniků K-netu vpuštěn na požářiště, což komplikovalo orientaci ve škodách, které vznikly. Po  uhašení požáru, odvětrání nebezpečných zplodin a po zjištění celkové výše škody majetku, byly IT technologie odvezeny do kriminalistického ústavu Policie ČR v Praze. Tato situace neumožnila poskytování interních IT služeb společnosti.

Za nejkritičtější byla v první okamžik identifikována přerušená mailová komunikace společnosti. Nejvýznamnější pomocí ze strany K-netu bylo bezprostřední zajištění obnovy komunikace poštovního serveru na vlastních technologických prostředcích s  přesměrováním adres do  Cloudového centra K-net. Zhruba 3 hodiny od  ohlášení požáru fungoval poštovní server v plném rozsahu.

Efektivnější služby s virtualizačními technologiemi Citrix

Přechod do cloudového centra se ukázal být nejoperativnějším řešením ze dvou důvodů. Jednak z důvodu vyšetřování PČR byla společnost bez serverových technologií, a také finanční prostředky na zakoupení nových technologií byly omezené. Před požárem používala firma BPP 2 fyzické servery IBM, diskové pole IBM a úložiště NAS Buffalo pro zálohování. Základní technologií pro provoz aplikací byla virtualizacevysoká dostupnost založená na software řešení od společnosti Microsoft. Specialisté K-netu znovu vytvořili virtuální prostředí se čtyřmi produkčními servery společnosti BPP v  původní konfiguraci a  dále připravili přechod na nejnovější technologie.

„Zvýšili jsme dostupnost IT služeb prostřednictvím technologií firmy Citrix. Zákazník má veškerá data a  aplikace neustále odkudkoliv k  dispozici. Díky tomuto opatření může nevázaně hledat náhradní prostory pro obnovu plného výrobního programu po  požáru. Firma navíc získala nezávislost na operačním systému zařízení, ze kterých přistupuje ke svým informacím (iOS, Android, Windows),“ říká Jaroslav Prokop, IT specialista a vedoucí oddělení systémů K-netu a dodává „Kromě zefektivnění virtualizačních technologií, jsou nyní všechny klíčové komponenty systému monitorovány systémem NetGuard našeho Dohledového centra. Zákazník má tak veškerá potřebná data o provozu neustále k dispozici. Prostřednictvím této změny došlo také ke zvýšení spolehlivosti doručení elektronické pošty.“