Menu

 

Xella CZ, s.r.o.

Zajištění spolehlivého IT s dohledem netGuard

Při správě rozsáhlejší IT infrastruktury není snadné uhlídat vše plně funkční, a to 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Aby ve společnosti Xella problémy jen nehasili, ale měli možnost je řešit včas, nejlépe dříve než nastanou, nasadili službu netGuard od K-net.

Xella CZ, s.r.o.

Zajištění spolehlivého IT s dohledem netGuard

Při správě rozsáhlejší IT infrastruktury není snadné uhlídat vše plně funkční, a to 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Aby ve společnosti Xella problémy jen nehasili, ale měli možnost je řešit včas, nejlépe dříve než nastanou, nasadili službu netGuard od K-net.

Xella staví na základech spolehlivého IT

Společnost Xella CZ, s.r.o. zastupuje v České republice proslulou značku pórobetonu YTONG. Výrobky této značky jsou na našem trhu velmi dobře známé a oblíbené, představují synonymum mezinárodního stylu, který je moderní a inovativní. Roční objem stavebního materiálu YTONG v ČR dosahuje téměř 1 mil. m3 a firma zaměstnává bezmála 300 pracovníků ve třech výrobních závodech. Tak rozsáhlá organizace nese s sebou velké nároky na IT infrastrukturu a informatiky. Před rokem se společnost rozhodla využít nabídky dohledu pomocí netGuardu a nebylo to šlápnutí vedle.

 

Ajťák nebo hasič?


"V mnoha firmách jsou lidé na IT spíše hasiči než informatici. Nezřídka bývá IT oddělení poddimenzováno, protože „TO se jednou spustí a už to jede“. Nejinak tomu bylo i v naší společnosti. Jak už bývá zvykem, snižování nákladů se často řeší snižováním personálu „padni kam padni“ a tak se vám může stát, že máte na starosti velké množství serverů a nemáte na to lidi. Jak z toho ven? Buď přesunete infrastrukturu do outsourcingu anebo svěříte monitoring infrastruktury někomu, kdo na to má zdroje, ať už technické nebo lidské. Přesně takovou možnost vám dává společnost K-net ve službě netGuard.

Osobně nejsem takových služeb velký fanda, většinou se nic neděje a vás to stojí peníze. Stejný postoj jsem měl i k netGuardu a dnes musím říct, že nic nebylo vzdálenější realitě než můj tehdejší postoj. Službu netGuard využíváme něco přes rok a nemůžu na tuto službu říci nic jiného než pozitiva. Nasazení služby bylo otázkou pár dní, kdy jsme do infrastruktury zapnuli HW modul a na servery nainstalovali sondy. Po cca týdnu jsme prošli data, která byla nasbírána, a nadefinovali jsme si spínače alarmů (triggery) tak, aby dávaly smysl a nebyli jsme zbytečně zahlcováni falešnými poplachy. Od tohoto prvního nastavení jsme v podstatě na službu již nemuseli sáhnout. Jedinou úpravou je, že přidáváme nebo naopak odebíráme monitorované servery. V počáteční fázi jsme ponechali kontakt pouze e-mailem, což v dnešní době, kdy má každý e-mail na telefonu, stačí. Samozřejmě kromě proaktivního monitoringu a alarmů K-net umožňuje i aktivní řešení problémů. Jelikož naše společnost nemá servery kritické pro business v lokální síti, je pro nás monitoring dostačující. Kdysi jsem slyšel větu, že nejlepší ajťák je ten, co sedí s nohama nahoře. A proč? Protože mu všechno funguje... A co vy? Běháte zděšeně po chodbách, anebo máte nohy nahoře?"

Martin Pavlík, Head IT CZ/SK Xella CZ, s.r.o.

Portrait of Martin Pavlík