Menu

Nejsou lidi. Co na to IT?

Jakými technologiemi a službami si pomoci

Článek z Manažerské přílohy časopisu Login

Nejen obor IT má v Česku i jinde aktuálně problém. Nejsou lidi. Co s tím? A jak nám může pomoci IT?
Na českém trhu práce již prakticky není odkud brát nové zaměstnance. Nezaměstnanost v ČR je pod 3 %, v Praze dokonce jen 2 %. Pro zahraniční firmy jsme stále levná pracovní síla, a tak nemají problém na vybraném trhu řešit svou situaci vzájemným přetahováním zaměstnanců, a tím zvyšováním mezd. To vytváří velmi nepříznivou situaci pro české firmy, ale i veřejnou správu a další instituce, které tomuto závodu jen těžko mohou konkurovat.

Mnoho z nás je tedy v situaci, kdy expanze nelze snadno dosáhnout prostým rozšiřováním týmu. Přitom ale máme stále ještě v ČR konjunkturu a chtěli bychom proto více dodávat. Jak to udělat? Bylo by možné zvýšit produktivitu práce tak, abychom při stejném počtu lidí dodali více za srovnatelné nebo vyšší kvality?

Toto téma vnímáme jako natolik významné, že jsme mu věnovali náš 15. Zákaznický den. Tato příloha je průvodcem některými nástroji a přístupy k řešení situace s nedostatkem lidí. Poprvé jsme tuto přílohu nazvali „manažerská“, protože se jedná více o přehled řešení pro lidi v rozhodovacích funkcích, kteří se tímto problémem aktuálně zabývají.

 

Obsah článku:


 

TeamViewer Pilot

Rozšířená realita pro pomoc na dálku


Abyste nemuseli čekat, než k vám přijede specialista na jakoukoli oblast a ušetřili jste náklady za jeho čas, dopravu a vaše prostoje, popř. zvýšili efektivitu svých specialistů, přichází TeamViewer s aplikací Pilot.

S aplikací TeamViewer jste se již asi setkali. Jedná se o oblíbený nástroj informatiků pro pomoc uživatelům na dálku. Uživatel, který má nějaký problém, si zavolá přes TeamViewer s „ajťákem“ a ten má možnost vidět skrz program jeho obrazovku na počítači a ovládat ji, díky čemuž může rychle zjistit, co je špatně, provést konkrétní kroky nebo uživatele navést bez toho, aby za ním fyzicky chodil či jezdil.

Co když ale není problém uvnitř počítače? Nebo se problém vůbec netýká počítače, ale třeba nefunkčního stroje?

TeamViewer Pilot je aplikace, která využívá principů rozšířené reality. Základní princip je stejný. Voláte si se specialistou, který vás na dálku navádí. Rozdíl je v tom, že díky kameře ve vašem telefonu nebo tabletu vidí, na co vy se fyzicky díváte. Funkce rozšířené reality tkví v tom, že specialista na svém počítači může umisťovat virtuální objekty, např. šipky, do obrazu, který vy vidíte na svém telefonu. Díky tomu vám bez zdlouhavého navádění jednoznačně ukáže např. tlačítko, na které máte zmáčknout.

picture of TeamviewerPilot
Originální zdroj: teamviewer.com

 

netGuard

Automaticky ohlídaná infrastruktura


Potřebujete mít jistotu, že vaše IT funguje a uživatelé proto nejsou ničím zdržováni a mohou pracovat?

netGuard je naše služba monitoringu a dohledu infrastruktury. Monitoring spočívá v tom, že v pravidelných intervalech načítáme data z vaší infrastruktury, která společně určíme jako zajímavá. Může to být např. vytížení procesorů, zbývající místo na disku, informace o operačních systémech nebo o tom, zda vám jede či nejede nějaká aplikace, např. web, informační systém nebo zařízení v serverovně. Tato data jsou automaticky vyhodnocována a pokud je některá hodnota mimo nastavený limit, systém sám na to upozorní. Tím přecházíme k dohledu, kdy tato upozornění jsou dále vyhodnocována pracovníky v dohledovém centru K-net. Náš operátor vyhodnotí závažnost incidentu dle nastavených pravidel a v případě, že je potřeba podniknout nějakou akci, upozorní vás e-mailem nebo telefonicky nebo zahájí dohodnuté procesní kroky. V případě, že máte s námi uzavřenu smlouvu o technické podpoře, předává řešení úlohy rovnou havarijnímu technikovi.

Díky této službě tedy víte dříve než vaši zaměstnanci o tom, že něco není v pořádku, máte možnost provést včasný zásah, a tím docílit naprosto plynulého chodu IT ve vaší organizaci. V tomto Loginu si můžete také přečíst reference od zákazníků z komerčního sektoru i veřejné správy.

picture of Helpdesk room

 

Nový web K-net

Komplexní web s jednoduchou správou


Web je dnes nejzákladnější formou prezentace jakékoli organizace. Jsou na něj proto velké požadavky. Měl by mít atraktivní design, poutavé texty o vaší organizaci a produktech nebo službách. Ty by měly být doplněny názornými obrázky, v dnešní době i videi. Měly by se na něm objevovat zprávy o dění z vaší organizace – novinky, články na blogu, pozvánky na semináře a jiné akce, pracovní inzeráty a další.

Když takový web máte a máte ho udělaný dobře, je to skvělé, protože vám chodí dotazy nebo přímo poptávky/objednávky potenciálních klientů bez přičinění obchodníků. Web tedy může obchodovat za vás. To je dobrá úspora lidí, ne? Má to háček?

Má. Pokud takový web máte, víte, kolik je to práce ho vytvořit a udržovat. Pokud ne, zkuste si to představit. Potřebujete minimálně 3 schopné lidi: grafika, programátora, markeťáka, a pak možná ještě nějakého specialistu na SEO (optimalizace pro vyhledávače) a PPC (placená reklama ve vyhledávačích). To všechno proto, abyste na web umístili novinku… Dá se to nějak zjednodušit?

Právě zjednodušení, zrychlení a určitá míra automatizace byly hlavními cíli vývoje nového webu K-net, který je plně v naší režii a spustíme ho na konci roku 2019. Naším hlavním požadavkem bylo, aby častý obsah jako novinku, inzerci pracovní pozice, pozvánku na akci apod. mohl vytvořit úplně kdokoli, bez potřeby grafika a programátora, a přitom na webu vypadal skvěle. Zároveň jsme chtěli, aby dokonce i obsah, jehož forma se nedá zcela předvídat, jako jsou produktové stránky, byl jednoduše editovatelný laikem.

Investovali jsme proto zvýšený čas do přípravy webu, aby byl velice moderní, zobrazoval se skvěle na všech zařízeních a díky použitým technologiím na něm obsah mohl vytvářet kdokoli bez toho, abyste se museli bát, že „neznalec” rozbije design či se stránka zcela rozpadne. Nový obsah bude také automaticky optimalizován pro zobrazení na všech typech zařízení. Zároveň mnohé informace stačí zadat pouze jednou a automaticky se propisují na různé stránky. To je opět velká úspora času a lidí, které potřebujete na obsluhu webu.

pictures of various pages of the new web

 

GDPR Contacts Manager

Pro pořádek v kontaktech


S databází kontaktů neustále bojujeme. Kontakty jsou v několika systémech a různých excelových tabulkách, které se snažíme pospojovat. Souhlasy s GDPR jsou částečně v papírové formě, částečně elektronicky jako součást různých formulářů. Připravit seznam lidí pro oslovení je práce na několik hodin… Máte to tak?

My to tak měli, a proto jsme se pustili do vývoje vlastního software. V tuto chvíli má za sebou již více než rok vývoje a také interního využití a představuje centralizované uložiště osobních údajů a souhlasů s jejich zpracováním. Přitom výčet funkcí našeho portálu uložištěm pouze začíná. Kromě přímé podpory procesů GDPR, jako je uplatnění práva na zapomenutí, anonymizace dat nebo například přenositelnosti osobních údajů, je stěžejní možnost integrace s dalšími již zavedenými systémy v podniku.

Potřebujete spolehlivě aktualizovat telefonní kontakt u vašeho obchodního partnera ve všech digitálních evidencích? Požádal vás zákazník dle svého práva o výpis všech zpracovávaných údajů o jeho osobě? Chcete umožnit subjektu zpracovávaných dat upravovat svá poskytnutá data? Pomocí GDPR Contacts Manageru toho dosáhnete snadno a z jednoho místa.

Jako vedoucí projektu GDPR Contacts Manageru jsem se zabýval v posledních měsících dokončením přechodu na model distribuce formou cloudové služby (SaaS). Prioritou pro softwarový tým se stala velká míra konfigurovatelnosti ze strany zákazníka a automatizace některých úloh. Nyní dokážeme díky použitým technologiím nasadit zcela funkční aplikaci pro naše klienty v cloudu v rámci minut. Jeho přizpůsobení dle konkrétních potřeb podniku je možné kdykoli provádět z přívětivého uživatelského rozhraní.

Pokud Vám aktuálně při pomyšlení na konsolidaci všech kontaktů ve vaší organizaci vstávají vlasy hrůzou na hlavě, GDPR Contacts Manager může pomoci, protože udělá mnoho práce za vás.

Jsme připraveni náš software integrovat k vašim systémům nebo také využít znalosti našeho týmu pro vývoj vaší cloudové aplikace. Aplikace je veřejně k vyzkoušení v demo verzi na adrese gcm.k-net.cz.

screenshot of the app GDPR Contacts Manager

Doporučená řešení

 

 

Bezplatná konzultace

Máte zájem o bezplatnou konzultaci? Kontaktujte nás nebo nám zanechte svůj e-mail, my se Vám ozveme.

Portrait of Jan Knettig
Ing. Jan Knettig
IT konzultant
 
+420 734 686 018
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

 

Chcete se dozvědět více?

logo 15. Zákaznický den

15. Zákaznický den

Téma: „Nejsou lidi, co na to IT?“

10.10.2019
Kouty

 

Zajímají Vás články jako je tento?

Logo Login