Recenze Victoria, cestovní kancelář

 

Třináctileté partnerství s CK Victoria

 

Cestovní kancelář Victoria, která působí na českém trhu již osmnáctým rokem  a  v  myslích  mnoha  lidí  je  úzce spojena s dovolenou strávenou ve stanech nebo  v  chatkách, se v  letošní  sezóně  posunula k mottu „luxus a pohodlí v přírodě“.

Když se v lednu „Victorka“ prezentovala na veletrhu cestovního ruchu GO, upozorňoval manažer Jaromír Matějka především na to, že cestovní kancelář   rozšířila   nabídku  o  mobilní   klimatizované  domky,  které  má k  dispozici  na  dvou  místech  v  Chorvatsku a po celém italském pobřeží, od Benátek přes Palmovou riviéru až po středisko Guilianova. Zlepšení služeb však nespočívá pouze ve zvýšení komfortu o dvě samostatné ložnice, obytnou místnost, kuchyňský kout, koupelnový box a krytou terasu. Spočívá také v bezproblémové on-line komunikaci se zákazníky, kteří si již zvykli na to, že na internetu najdou všechny aktuální informace. Vždy a bez problémů. A to je právě úkol K-netu.

 

Spolupráce K-netu a CK Victoria v oblasti informačních technologií trvá již třináct  let. K-net  pro cestovní  kancelář  zajišťuje  on-line připojení poboček v celé České republice a stará se o to, aby všechny důležité informace měli zaměstnanci i zákazníci kdykoliv k dispozici. „Potřebovali jsme vytvořit spolehlivou lokální síť v centrále v Brně a postupně, tak jak se naše firma rozšiřovala, připojovat on-line naše pobočky v Praze, Liberci,  Ostravě,   Přerově,   Brně  a  Olomouci,“   vzpomínal   už   před   pěti  lety na začátek spolupráce Libor Sušánka, IT specialista CK Victoria. K-net  tehdy   dodal   výpočetní   techniku,  vytvořil  síť,  zajistil  technický  servis a postaral se o celkovou obnovu „vozového parku“ cestovní kanceláře. IT specialisté K-netu  spolupracovali  také  na  webové  prezentaci  společnosti  a  zprovoznili  na  síti  rezervační  systém  zájezdů  vyvinutý  pro  vlastní  potřebu. Současná doba však vyžaduje vysokou flexibilitu, proto bylo nutné zamyslet se nad dalšími inovacemi. „Od března letošního roku se zabýváme řešením datové integrace lokálního informačního systému nejen do vlastního portálu, ale i do velkých portálů, jako jsou Student Agency (www.dovolena.cz) nebo Seznam (dovolena.seznam.cz),“ říká Petr Nepustil, IT konzultant společnosti K-net a manažer tohoto IT projektu.

victoria foto

Cloudové řešení pro CK Victoria

Přestože CK Victoria již několik let využívá terminálové služby a K-net provádí správu celé serverové infrastruktury společnosti, stojí cestovní kancelář před zásadní obměnou hardware.

„Nedávno CK Victoria přešla na řešení privátního cloudu v hostingovém centru K-netu,“ říká Petr Nepustil a dodává, že projekt je nyní ve fázi testování.  Hosting  v  K-netu  není  pro CK Victoria krokem do neznáma. Od poloviny roku 2010 má v hostingu webový server a databázi v režimu privátního cloudu. „Jde o virtuální server, který je vyhrazený pro provoz cestovní  kanceláře.  Podle  potřeby  lze  navyšovat  výkon v rámci sezóny a mimo sezónu. Cestovní kancelář si může být zcela jista, že je zajištěna dostupnost  dat  a  také  bezpečnost  serveru,“  říká  Petr  Nepustil  s  tím, že podle požadavků je prováděna i správa webové prezentace. „Nejde ani tak  o  to,  že  celá  infrastruktura  poběží  v hostingu, jako o to, že poběží na novějších, modernějších technologiích. Tedy je potřeba vyladit stávající aplikace a zařízenípro toto nové prostředí, abychom mohli z nových technologií   vytěžit   maximum.  To,  že  bude infrastruktura   přesunuta  do hostingu, znamená i vyladění datového spojení naší centrály a všech našich poboček s hostingovým centrem K-netu. Přece jen budou nyní data "více   vzdálena"  od   naší  centrály,  tak  musí   toto   spojení  fungovat  bez problémů,“ říká Libor Sušánka s tím, že chce-li společnost zlepšovat své služby vůči svým klientům, musí se snažit držet krok i s vývojem techniky. 

„Hosting se jeví primárně jako východisko zopakujících se investic do nákupu vlastního hardware a možnost investovat ušetřené prostředky do zkvalitňování služeb pro naše klienty. Díky virtualizaci serverů  bude  možné  řešit  plánované  i  neplánované  odstávky  serverů  bez nutnosti omezení nebo i delšího výpadku našeho provozu. Pro hosting hovoří i sekundární výhody – menší nároky na provoz naší serverovny a její tišší  provoz.  V  neposlední  řadě  je  výhodou  i  jednodušší  správa,  údržba a technické zásahy na serverech ze strany K-netu bez nutnosti naší přítomnosti.“

Ocenění spolupráce

V roce 2008 udělil K-net CK Victoria titul Zákazník roku. Vedení K-netu tehdy ocenilo pět nejvýznamnějších zákazníků, u nichž kromě výše obratu bralo v potaz i vynikající komunikaci a výrazný zájem o využívání moderních IT technologií. „Zákazníků, jako je CK Victoria, si v K-netu velice vážíme,“ říká Tomáš Knettig, jednatel společnosti K-net. „Naše spolupráce je dlouhodobá, je profesionální i přátelská. Jsme rádi, že můžeme našimi IT službami přispět k úspěchu společnosti, která pochází z našeho města, působí v celé České republice a dokáže držet krok s dravou globální konkurencí českých i zahraničních cestovních kanceláří a agentur.“ IT specialista CK Victoria k třináctileté spolupráci dodává: „Tak jako K-net se celou tuto dobu učí rozumět našim aktuálním potřebám, stejně tak i my se celou tu dobu učíme přijímat nové technologie, které nám K-net přináší.

victoria foto2

Nejsem pověrčivý, tak věřím, že třináctka znamená nejen skvělou dosavadní spolupráci se špičkovými odborníky, ale pomocí "káneťáků" budeme moci i nadále zpřístupňovat a zpříjemňovat naše služby našim věrným klientům i další široké veřejnosti.“ CK Victoria má před sebou náročnou letní sezónu. Její nabídka je však široká v jakémkoliv ročním období, nejenom v exponované prázdninové době, kdy vyváží klienty k moři do  Chorvatska,  Itálie  a  Černé  Hory.  V  průběhu  celého  roku  se  zaměřuje na poznávací zájezdy do evropských metropolí, cykloturistiku, pěší turistiku či koupání v termálních lázních, v zimě samozřejmě cílí své aktivity  na   lyžařské   zájezdy.  Počet   klientů,  kteří  se  denně  rekreují  s cestovní kanceláří, se pohybuje kolem dvou a půl tisíc. A to je číslo, které si jistě zaslouží uznání.