Přeskočit na obsah
  • ―EN
  • E-shop
  • Účet
Logo společnosti K-net Technical International Group, s.r.o.
  • Proč K-net
    • Firma s vizí
      • Profil K‑net
      • Novinky
      • Management společnosti
      • EU projekty a rozvoj
    • Spolehlivý partner
      • Reference
      • Certifikace a partnerství
      • 25 let s vámi
    • Pro vás
      • Videotipy
      • Časopis Login
      • Akce a události
      • Glosář odborných výrazů
    • Jsme zodpovědní
      • Podporujeme
      • Ekologie
      • IT Kroužek
  • Řešení
    • Témata
      • Jak zajistit výuku na dálku
      • Jak umožnit home office v době koronaviru
      • Migrace Windows 7 na Windows 10
      • Využijte bezpečnostní technologie v rámci K-net Cloud - netDispatcher
      • Jakými technologiemi a službami si pomoci
      • Digital Workspace
        • Digital Workspace: buzzword nebo nový fenomén?
        • Vytváříme digitální pracoviště
        • K-net Cloud Day 2019
    • Pro koho
      • IT pro firmy
      • IT pro veřejnou správu
      • IT pro školy
        • Pomoc se školní infra­strukturou
        • Pomoc při správě dotací
        • IT technologie ve vzdělávání
        • Mobilní učebna
  • Služby
    • Cloud
      • Vaše aplikace v cloudu
      • Správa a ochrana sdílených dokumentů
      • Profesionální zálohování dat a systémů
      • Pronájem (hosting) serverů
      • Bezpečnost sítě, aplikací a webů
    • IT Outsourcing
      • Lidské zdroje pro vaši organizaci
        • Podpora uživatelů na místě
        • Projektové řízení
        • Hotline
      • Postaráme se o vaše IT technologie
        • Technická asistence
        • Technický dohled
        • Vše v paušálu
      • Převezmeme zodpovědnost, že jedete
        • Garantované služby a provoz
        • Obnova provozu po havárii
    • Monitoring a dohled
      • Monitoring a dohled infrastruktury
    • IT Consulting
      • Analýza IT
      • Nařízení o ochraně osobních údajů
        • GDPR a školy
        • GDPR a města
        • GDPR a firmy
        • GDPR služby
    • Internet
      • Internet do vaší firmy nebo domácnosti
      • Chytré telefonování přes internet
    • Vzdělávání
      • Vzdělávací kurzy v IT pro školy
      • Vzdělávací kurzy v IT pro firmy a organizace
      • Vzdělávací kurzy v IT pro management firem
      • Vzdělávací kurzy v IT pro IT specialisty
      • Proč K-net a jeho kurzy?
      • Lektoři kurzů
      • Dotace na vzdělávání
  • Technologie
    • Správa prostředků
      • Microsoft
      • Citrix
      • Igel
      • Veeam
      • DataCore
      • NetSupport
    • Bezpečnost
      • Forcepoint
      • Bitdefender
      • Quest
      • Flowmon
      • Kernun
      • ESET
      • Whalebone
    • Vzdělávání
      • Microsoft Teams pro školy
      • Google Classroom
      • Moodle
      • NetSupport School
      • Flexibooks
      • Pasco
      • NeuLog
  • Kariéra
  • Kontakt
  • Získat konzultaci
Search
Close

BPP

K-net pomohl po požáru obnovit komunikaci a zmodernizoval IT provoz

Home ― Proč K-net ― Spolehlivý partner ― Reference ― BPP

Share on facebook
Share on linkedin

Společnost BPP Brno, spol s.r.o. se již přes 25 let zabývá zpracováním polyuretanových pěn na polotvary pro čalouněný nábytek. Zároveň provozuje specializovaný velkoobchod s čalounickými materiály, nářadím a potřebami. S K-netem má dlouhodobě dobré vztahy, které posílila i spolupráce při rychlé obnově e-mailové komunikace a celého IT provozu po rozsáhlém požáru, který firmu postihl v září loňského roku. K-net následně pomohl BPP s kompletní restrukturalizací IT.

Požár a jeho následky

Událost se naštěstí obešla bez ztrát na životech, ale rozsah požáru byl pro existenci firmy ohrožující. Výrobní a skladové prostory byly ohněm zasaženy tak, že došlo k narušení statiky a propadení nosných konstrukcí střech hal. Zachována zůstala pouze nově postavená administrativní budova. Také serverovna byla výrazně poničena. Došlo k průniku zplodin přes klimatizační jednotku, mazlavé saze pak zcela pokryly veškeré vybavení serverovny a pomocí ventilačních otvorů se dostaly až do aktivních prvků. Z důvodu přísných bezpečnostních opatření nebyl nikdo z techniků K-netu vpuštěn na požářiště, což komplikovalo orientaci ve škodách, které vznikly. Po uhašení požáru, odvětrání nebezpečných zplodin a po zjištění celkové výše škody majetku, byly IT technologie odvezeny do kriminalistického ústavu Policie ČR v Praze. Tato situace neumožnila poskytování interních IT služeb společnosti. Za nejkritičtější byla v první okamžik identifikována přerušená mailová komunikace společnosti. Nejvýznamnější pomocí ze strany K-netu bylo bezprostřední zajištění obnovy komunikace poštovního serveru na vlastních technologických prostředcích s přesměrováním adres do Cloudového centra K-net. Zhruba 3 hodiny od ohlášení požáru fungoval poštovní server v plném rozsahu.

View of the area of the K-net customer, BPP

Efektivnější služby s virtualizačními technologiemi Citrix

Přechod do cloudového centra se ukázal být nejoperativnějším řešením ze dvou důvodů. Jednak z důvodu vyšetřování PČR byla společnost bez serverových technologií, a také finanční prostředky na zakoupení nových technologií byly omezené. Před požárem používala firma BPP 2 fyzické servery IBM, diskové pole IBM a úložiště NASNetwork Attached Storage (zkratka NAS, česky „datové úložiště na síti“) je v informatice označení pro datové úložiště připojené k místní síti LAN. Data toho úložiště… Buffalo pro zálohování. Základní technologií pro provoz aplikací byla virtualizaceJe původně pojem zažitý pro metodu, kdy více operačních systémů běží současně na jednom fyzickém serveru (bez virtualizace může běžet jen 1 operační systém na… a vysoká dostupnostJe hodnota udávaná v procentech, která říká, jak moc je systém nebo služba spolehlivá, resp. jak moc je dostupná. Tedy např. zda máme garantováno, že… založená na software řešení od společnosti Microsoft. Specialisté K-netu znovu vytvořili virtuální prostředí se čtyřmi produkčními servery společnosti BPP v původní konfiguraci a dále připravili přechod na nejnovější technologie.

„Zvýšili jsme dostupnost IT služeb prostřednictvím technologií firmy Citrix. Zákazník má veškerá data a aplikace neustále odkudkoliv k dispozici. Díky tomuto opatření může nevázaně hledat náhradní prostory pro obnovu plného výrobního programu po požáru. Firma navíc získala nezávislost na operačním systému zařízení, ze kterých přistupuje ke svým informacím (iOS, Android, Windows),“

říká Jaroslav Prokop, IT specialista a vedoucí oddělení systémů K-netu a dodává:

„Kromě zefektivnění virtualizačních technologií, jsou nyní všechny klíčové komponenty systému monitorovány systémem NetGuard našeho Dohledového centra. Zákazník má tak veškerá potřebná data o provozu neustále k dispozici. Prostřednictvím této změny došlo také ke zvýšení spolehlivosti doručení elektronické pošty.“

Zpět na reference
PrevPředchozíAGRALL
DalšíGymnázium Vincence MakovskéhoNext

Obje­vujte

Více o nás

icon of hand shaking for the meeting section of K-net

Schůzka

Zaujal Vás naš obsah? Máte otázku?

Kontaktujte nás
icon for magazine Login

Časopis Login

Náš časopis o nás a zkušenostech v IT

Získejte
icon for Jara's videotips

Milujete tipy?

Přinášíme pravidelné užitečné videotipy ze světa IT

Zjistěte více
Grey logo of K-net Technical International Group
Facebook-f
Linkedin-in
Youtube

o nás

  • Profil
  • Reference
  • Certifikace
  • Kontakt

Naše činnost

  • Řešení
  • Technologie
  • Služby
  • Projekty spolufinancované EU

Pro Vás

  • Eventy
  • Videotipy
  • Občasník Login
  • Kariéra u nás
  • Pravidla soutěže

Rychlý kontakt

  • Recepce | info@k-net.cz
    Helpdesk | helpdesk@k-net.cz
  • Recepce | +420 548 220 150
    Helpdesk | +420 800 100 278
  • Centrála
    Olomoucká 170
    627 00 Brno - Černovice

Zásady používání souborů cookies

Zásady zpracování osobních údajů

Copyright © K-net 2019. Všechna práva vyhrazena

Posunout zpět na začátek
Používáme cookies, abychom vám mohli zajistit nejlepší služby na našem webu. Pokud budete i nadále používat tento web, předpokládáme, že s tím souhlasíte.RozumímVíce informací