CK Victoria
Třináctileté partnerství s CK Victoria, cestovní kancelář
Home ― Proč K-net ― Spolehlivý partner ― Reference ― CK Victoria
Cestovní kancelář Victoria, která působí na českém trhu již osmnáctým rokem a v myslích mnoha lidí je úzce spojena s dovolenou strávenou ve stanech nebo v chatkách, se v letošní sezóně posunula k mottu „luxus a pohodlí v přírodě“.
Když se v lednu „Victorka“ prezentovala na veletrhu cestovního ruchu GO, upozorňoval manažer Jaromír Matějka především na to, že cestovní kancelář rozšířila nabídku o mobilní klimatizované domky, které má k dispozici na dvou místech v Chorvatsku a po celém italském pobřeží, od Benátek přes Palmovou riviéru až po středisko Guilianova. Zlepšení služeb však nespočívá pouze ve zvýšení komfortu o dvě samostatné ložnice, obytnou místnost, kuchyňský kout, koupelnový box a krytou terasu. Spočívá také v bezproblémové on-line komunikaci se zákazníky, kteří si již zvykli na to, že na internetu najdou všechny aktuální informace. Vždy a bez problémů. A to je právě úkol K-netu.
Spolupráce K-netu a CK Victoria v oblasti informačních technologií trvá již třináct let. K-net pro cestovní kancelář zajišťuje on-line připojení poboček v celé České republice a stará se o to, aby všechny důležité informace měli zaměstnanci i zákazníci kdykoliv k dispozici.
„Potřebovali jsme vytvořit spolehlivou lokální síť v centrále v Brně a postupně, tak jak se naše firma rozšiřovala, připojovat on-line naše pobočky v Praze, Liberci, Ostravě, Přerově, Brně a Olomouci,“
vzpomínal už před pěti lety na začátek spolupráce Libor Sušánka, IT specialista CK Victoria. K-net tehdy dodal výpočetní techniku, vytvořil síť, zajistil technický servis a postaral se o celkovou obnovu „vozového parku“ cestovní kanceláře. IT specialisté K-netu spolupracovali také na webové prezentaci společnosti a zprovoznili na síti rezervační systém zájezdů vyvinutý pro vlastní potřebu. Současná doba však vyžaduje vysokou flexibilitu, proto bylo nutné zamyslet se nad dalšími inovacemi.
„Od března letošního roku se zabýváme řešením datové integrace lokálního informačního systému nejen do vlastního portálu, ale i do velkých portálů, jako jsou Student Agency (www.dovolena.cz) nebo Seznam (dovolena.seznam.cz),“
říká Petr Nepustil, IT konzultant společnosti K-net a manažer tohoto IT projektu.
Cloudové řešení pro CK Victoria
Přestože CK Victoria již několik let využívá terminálové služby a K-net provádí správu celé serverové infrastruktury společnosti, stojí cestovní kancelář před zásadní obměnou hardware.
„Nedávno CK Victoria přešla na řešení privátního clouduJedná se o služby poskytované přes internet, pomocí kterých se zprostředkovává přístup k aplikacím, úložišti pro data nebo výpočetnímu výkonu. Poskytovatel těchto služeb zajišťuje veškeré… v hostingovém centru K-netu,“
říká Petr Nepustil a dodává, že projekt je nyní ve fázi testování. Hosting v K-netu není pro CK Victoria krokem do neznáma. Od poloviny roku 2010 má v hostingu webový server a databázi v režimu privátního clouduJedná se o služby poskytované přes internet, pomocí kterých se zprostředkovává přístup k aplikacím, úložišti pro data nebo výpočetnímu výkonu. Poskytovatel těchto služeb zajišťuje veškeré….
„Jde o virtuální server, který je vyhrazený pro provoz cestovní kanceláře. Podle potřeby lze navyšovat výkon v rámci sezóny a mimo sezónu. Cestovní kancelář si může být zcela jista, že je zajištěna dostupnost dat a také bezpečnost serveru,“
říká Petr Nepustil s tím, že podle požadavků je prováděna i správa webové prezentace.
„Nejde ani tak o to, že celá infrastruktura poběží v hostingu, jako o to, že poběží na novějších, modernějších technologiích. Tedy je potřeba vyladit stávající aplikace a zařízenípro toto nové prostředí, abychom mohli z nových technologií vytěžit maximum. To, že bude infrastruktura přesunuta do hostingu, znamená i vyladění datového spojení naší centrály a všech našich poboček s hostingovým centrem K-netu. Přece jen budou nyní data „více vzdálena“ od naší centrály, tak musí toto spojení fungovat bez problémů,“
říká Libor Sušánka s tím, že chce-li společnost zlepšovat své služby vůči svým klientům, musí se snažit držet krok i s vývojem techniky.
„Hosting se jeví primárně jako východisko zopakujících se investic do nákupu vlastního hardware a možnost investovat ušetřené prostředky do zkvalitňování služeb pro naše klienty. Díky virtualizaciJe původně pojem zažitý pro metodu, kdy více operačních systémů běží současně na jednom fyzickém serveru (bez virtualizace může běžet jen 1 operační systém na… serverů bude možné řešit plánované i neplánované odstávky serverů bez nutnosti omezení nebo i delšího výpadku našeho provozu. Pro hosting hovoří i sekundární výhody – menší nároky na provoz naší serverovny a její tišší provoz. V neposlední řadě je výhodou i jednodušší správa, údržba a technické zásahy na serverech ze strany K-netu bez nutnosti naší přítomnosti.“
Ocenění spolupráce
V roce 2008 udělil K-net CK Victoria titul Zákazník roku. Vedení K-netu tehdy ocenilo pět nejvýznamnějších zákazníků, u nichž kromě výše obratu bralo v potaz i vynikající komunikaci a výrazný zájem o využívání moderních IT technologií.
„Zákazníků, jako je CK Victoria, si v K-netu velice vážíme,“
říká Tomáš Knettig, jednatel společnosti K-net.
„Naše spolupráce je dlouhodobá, je profesionální i přátelská. Jsme rádi, že můžeme našimi IT službami přispět k úspěchu společnosti, která pochází z našeho města, působí v celé České republice a dokáže držet krok s dravou globální konkurencí českých i zahraničních cestovních kanceláří a agentur.“
IT specialista CK Victoria k třináctileté spolupráci dodává:
„Tak jako K-net se celou tuto dobu učí rozumět našim aktuálním potřebám, stejně tak i my se celou tu dobu učíme přijímat nové technologie, které nám K-net přináší. Nejsem pověrčivý, tak věřím, že třináctka znamená nejen skvělou dosavadní spolupráci se špičkovými odborníky, ale pomocí „káneťáků“ budeme moci i nadále zpřístupňovat a zpříjemňovat naše služby našim věrným klientům i další široké veřejnosti.“
CK Victoria má před sebou náročnou letní sezónu. Její nabídka je však široká v jakémkoliv ročním období, nejenom v exponované prázdninové době, kdy vyváží klienty k moři do Chorvatska, Itálie a Černé Hory. V průběhu celého roku se zaměřuje na poznávací zájezdy do evropských metropolí, cykloturistiku, pěší turistiku či koupání v termálních lázních, v zimě samozřejmě cílí své aktivity na lyžařské zájezdy. Počet klientů, kteří se denně rekreují s cestovní kanceláří, se pohybuje kolem dvou a půl tisíc. A to je číslo, které si jistě zaslouží uznání.