Přeskočit na obsah
  • ―EN
  • E-shop
  • Účet
Logo společnosti K-net Technical International Group, s.r.o.
  • Proč K-net
    • Firma s vizí
      • Profil K‑net
      • Novinky
      • Management společnosti
      • EU projekty a rozvoj
    • Spolehlivý partner
      • Reference
      • Certifikace a partnerství
      • 25 let s vámi
    • Pro vás
      • Videotipy
      • Časopis Login
      • Akce a události
      • Glosář odborných výrazů
    • Jsme zodpovědní
      • Podporujeme
      • Ekologie
      • IT Kroužek
  • Řešení
    • Témata
      • Jak zajistit výuku na dálku
      • Jak umožnit home office v době koronaviru
      • Migrace Windows 7 na Windows 10
      • Využijte bezpečnostní technologie v rámci K-net Cloud - netDispatcher
      • Jakými technologiemi a službami si pomoci
      • Digital Workspace
        • Digital Workspace: buzzword nebo nový fenomén?
        • Vytváříme digitální pracoviště
        • K-net Cloud Day 2019
    • Pro koho
      • IT pro firmy
      • IT pro veřejnou správu
      • IT pro školy
        • Pomoc se školní infra­strukturou
        • Pomoc při správě dotací
        • IT technologie ve vzdělávání
        • Mobilní učebna
  • Služby
    • Cloud
      • Vaše aplikace v cloudu
      • Správa a ochrana sdílených dokumentů
      • Profesionální zálohování dat a systémů
      • Pronájem (hosting) serverů
      • Bezpečnost sítě, aplikací a webů
    • IT Outsourcing
      • Lidské zdroje pro vaši organizaci
        • Podpora uživatelů na místě
        • Projektové řízení
        • Hotline
      • Postaráme se o vaše IT technologie
        • Technická asistence
        • Technický dohled
        • Vše v paušálu
      • Převezmeme zodpovědnost, že jedete
        • Garantované služby a provoz
        • Obnova provozu po havárii
    • Monitoring a dohled
      • Monitoring a dohled infrastruktury
    • IT Consulting
      • Analýza IT
      • Nařízení o ochraně osobních údajů
        • GDPR a školy
        • GDPR a města
        • GDPR a firmy
        • GDPR služby
    • Internet
      • Internet do vaší firmy nebo domácnosti
      • Chytré telefonování přes internet
    • Vzdělávání
      • Vzdělávací kurzy v IT pro školy
      • Vzdělávací kurzy v IT pro firmy a organizace
      • Vzdělávací kurzy v IT pro management firem
      • Vzdělávací kurzy v IT pro IT specialisty
      • Proč K-net a jeho kurzy?
      • Lektoři kurzů
      • Dotace na vzdělávání
  • Technologie
    • Správa prostředků
      • Microsoft
      • Citrix
      • Igel
      • Veeam
      • DataCore
      • NetSupport
    • Bezpečnost
      • Forcepoint
      • Bitdefender
      • Quest
      • Flowmon
      • Kernun
      • ESET
      • Whalebone
    • Vzdělávání
      • Microsoft Teams pro školy
      • Google Classroom
      • Moodle
      • NetSupport School
      • Flexibooks
      • Pasco
      • NeuLog
  • Kariéra
  • Kontakt
  • Získat konzultaci
Search
Close

Město Kladno

Moderní Kladno v mobilu

Home ― Proč K-net ― Spolehlivý partner ― Reference ― Město Kladno

View of the square, the church, and the city hall in Kladno, Cezch Republic
Share on facebook
Share on linkedin

Kladenský magistrát se řadí mezi úřady, které svým zájmem a náklonností k novým technologiím a systémům jdou dalším městům příkladem. V současné době je Kladno průkopníkem ve zveřejňování smluvních dokumentů. Jeho občané tak mohou na webových stránkách města veřejně posuzovat transparentnost smluvních vztahů.

O magistrátu města Kladna a IT technologiím

Jinak tomu nebylo ani v roce 2003, kdy úřad jako jeden z mála zástupců státní správy v Česku implementoval virtualizaciJe původně pojem zažitý pro metodu, kdy více operačních systémů běží současně na jednom fyzickém serveru (bez virtualizace může běžet jen 1 operační systém na… na platformách Citrix. S drobnými změnami na nich pracoval více než 10 let. Přechod na novou generaci virtualizaceJe původně pojem zažitý pro metodu, kdy více operačních systémů běží současně na jednom fyzickém serveru (bez virtualizace může běžet jen 1 operační systém na… desktopových pracovišť proběhl ve dvou etapách. V první etapě byl nasazen nový operační systém terminálových serverů na platformě Windows 2012. Druhá etapa podpořená z Výzvy 22 Integrovaného regionálního operačního programu umožnila dokončení celé obměny nasazením produktu Citrix XenDesktop.

Součástí projektu „Dodávka terminálů a systému pro správu logů v rámci projektu Moderní Kladno v mobilu“ bylo také pořízení tenkých klientůOverview of hardware from IGEL including the thin clientZařízení, které se připojuje k serveru. Na serveru běží běžný operační systém pro uživatele (např. Windows 10) a tenký klient ho ovládá na dálku. Více… IGEL. K-net pak ve spolupráci s interním týmem Odboru výpočetní techniky a informatiky zajistil komplexní implementaci všech zařízení.

Přestože interní tým města s kolegy z K-netu provedl nasazení v souladu s doporučenými scénáři, nebyl systém stabilní. Jeden z nečekaných zdrojů problémů provázejících počáteční provoz našli IT specialisté K-netu na straně společnosti Microsoft, konkrétně na interakci české verze Microsoft Office s operačním systémem Windows server 2012. Protože řešení tohoto problému nebylo možné bez zásahu v programo-vém kódu Microsoftu, bylo rozhodnuto o změně operačního systému terminálových serverů na verzi 2008, poslední plně fungující ve spojení s českou verzi MS Office.

Rozšíření spolupráce na řízení chodu IT v rámci „Koordinačního týmu pro IT“

Výše uvedené řešení nebylo jediným incidentem, který bylo nutné ošetřit pro zajištění rutinního provozu systému. Za této situace byl vedením ICT podpořen návrh K-netu na zřízení „Koordinačního týmu pro IT“, jehož součástí se kromě informatiků města stali i všichni jeho hlavní dodavatelé. Hlavním cílem této skupiny je koordinovat veškeré činnosti tak, aby chod IT na všech úrovních byl spolehlivý.

Jasný cíl s potřebou mít vlastní IT infrastrukturu stále pod kontrolou a doslova i „pod dohledem“ podpořil i další krok, který spočíval v nasazení monitorovacího systému netGuard společnosti K-net. Komplexní sběr dat o většině prvků IT přinesl informace, které příčinu chyb na úrovni systému (doménových řadičů a některých nastavení v rámci Citrix farmy) pomohly odhalit na síťové úrovni. V tuto chvíli zařízení monitoruje 50 entit (prvků IT), z kterých získává 6760 položek.

Informatici jsou lidé, kteří pracují s informacemi a jestliže se jim jich nedostává, nehledáte jehlu v kupce sena, ale ve stodole.

„Město Kladno je příkladem nového fenoménu našeho oboru“,

říká Tomáš Knettig a pokračuje:

„Ten spočívá v tom, že nejenom dodavatelů aplikací je více, ale rovněž rozsah infrastruktury je předmětem koordinace několika různých dodávek a zvláště v případě veřejných institucí i často koordinace řešení od různých subjektů. V takové situaci se právě zavedení společného řešitelského týmu ukazuje jako nezbytný krok pro vyladění nastavení mezi jednotlivými funkčními celky.“

Jak hodnotí dosavadní spolupráci Ing. Pavel Rous, vedoucí Odboru výpočetní techniky a informatiky?

Jak se osvědčil „Koordinační tým pro IT“, složený z IT specia-listů města a dodavatelských firem?

Vytvoření „Koordinačního týmu pro IT“ nám pomohlo komplexně posu-zovat a řešit některé situace a požadavky. Díky němu jsme mohli předat odpovědnost za řadu odborných postupů a úprav na specialisty doda-vatelů, aniž by se jejich řešením musel zabývat interní tým.

Aktuální projekt potřeboval podle všeho značné úsilí pro zdár-né dokončení. Bylo toto úsilí adekvátní získaným benefitům? Lze doporučit ostatním subjektům tento směr řešení uživatelských pracovišť?

Ano, interní tým skutečně musel vynaložit značné úsilí, protože vedle implementace terminálů a správy logů do naší infrastruktury byly v rámci projektu Moderní Kladno v mobilu z Výzvy 22 realizovány i další dílčí projekty a řada činností, které s tím byly spojeny, nás při nasazování překvapily svou časovou i odbornou náročností. Doporučujeme tedy, aby při řešení obdobných projektů byla vždy určena odpovědná osoba či tým, který bude za realizaci projektu zodpovědný, a to včetně testování a dohledu nad ověřovacím provozem. V neposlední řadě je nezbytné, aby zvolená osoba měla pro tuto činnost podporu vedení úřadu.

Čím je pro Vás Citrix řešení jedinečné? V čem je rozdíl oproti jiným systémům pro virtualizaci z Vašeho pohledu?

Hlavní výhodou je pro nás centrální správa publikovaných aplikací, správa uživatelských profilů, pravidel a politik. Velkou výhodou je pro nás také to, že s terminálovým prostředím Citrix máme letité zkušenosti (už od verze Winframe), takže se v tomto prostředí dobře orientujeme a správa aplikací a uživatelů je pro nás téměř přirozenou záležitostí.

Kde vidíte hlavní přínosy monitorovací služby netGuard?

Tato dohledová služba nám značně ulehčuje sledování a monitorování dění v technologickém centru a řada těchto činností je vyřešena formou dodavatelské služby. Oceňujeme včasné jednání operátorů dohledového centra K-net.

Zpět na reference
PrevPředchozíMaso Klouda
DalšíSTAR OIL, s.r.o.Next

Obje­vujte

Více o nás

icon of hand shaking for the meeting section of K-net

Schůzka

Zaujal Vás naš obsah? Máte otázku?

Kontaktujte nás
icon for magazine Login

Časopis Login

Náš časopis o nás a zkušenostech v IT

Získejte
icon for Jara's videotips

Milujete tipy?

Přinášíme pravidelné užitečné videotipy ze světa IT

Zjistěte více
Grey logo of K-net Technical International Group
Facebook-f
Linkedin-in
Youtube

o nás

  • Profil
  • Reference
  • Certifikace
  • Kontakt

Naše činnost

  • Řešení
  • Technologie
  • Služby
  • Projekty spolufinancované EU

Pro Vás

  • Eventy
  • Videotipy
  • Občasník Login
  • Kariéra u nás
  • Pravidla soutěže

Rychlý kontakt

  • Recepce | info@k-net.cz
    Helpdesk | helpdesk@k-net.cz
  • Recepce | +420 548 220 150
    Helpdesk | +420 800 100 278
  • Centrála
    Olomoucká 170
    627 00 Brno - Černovice

Zásady používání souborů cookies

Zásady zpracování osobních údajů

Copyright © K-net 2019. Všechna práva vyhrazena

Posunout zpět na začátek
Používáme cookies, abychom vám mohli zajistit nejlepší služby na našem webu. Pokud budete i nadále používat tento web, předpokládáme, že s tím souhlasíte.RozumímVíce informací