SAREZA, s.r.o.
Konec informačního Babylonu pro Sportovní a rekreační zařízení města Ostravy
Home ― Proč K-net ― Spolehlivý partner ― Reference ― SAREZA, s.r.o.
Společnost SAREZA, jejíž jméno je zkratkou pro Sportovní a rekreační zařízení města Ostravy, sdružuje celkem deset sportovně – rekreačních center, jako je například relaxační centrum Vodní svět, kryté bazény a letní koupaliště, sportovní haly, multifunkční zimní stadion se dvěma ledovými plochami i hotelem a mnohé další.
Zřizovatelem a jediným vlastníkem společnosti je samotné město, které se snaží umožnit zábavu a sportovní vyžití obyvatelům Ostravy i širokého okolí, od nejmenších dětí přes dospělé až po seniory a imobilní občany. Sportoviště a relaxační centra ročně navštíví kolem 750 000 osob. Jen v loňském roce se zvýšil počet návštěvníků o téměř 76 000, což svědčí o rostoucím zájmu o tato zařízení. Motivace je to silná nejen pro provozovatele, ale i pracovníky v oblasti informatiky, jejichž hlavním cílem je rychlá, bezproblémová a bezpečná vnitrofiremní komunikace mezi všemi zařízeními a samozřejmě poskytování co nejkomplexnějších informací pro zákazníky v režimu on-line.
„Na začátku tu byl doslova informační Babylon,“
líčí začátky svého působení v oblasti informatiky Lukáš Knettig, který ve společnosti SAREZA začínal v roce 2006 na pozici produkčního a programového referenta a nyní je vedoucím útvaru IT.
„Společná data existovala jen na centrále, jinak jsme se v jednotlivých zařízeních potkávali s různými poštovními klienty a různými verzemi MS Office, data na centrále byla nedostupná. Potřebovali jsme tento systém změnit a převést na jednotný s centrální správou pošty, mít jednotného poštovního klienta s možností kalendáře, úkolů a událostí, sjednotit kancelářský software a jeho verze, vyřešit zálohování uživatelských i systémových dat, mít veškerá data dostupná odkudkoliv a na jednom místě a také umožnit jednoduchý, ale bezpečný přístup zvenčí“,
shrnuje první úkoly Lukáš Knettig.
„K-net jsme oslovili, aby nám pomohl přeměnit tento informační Babylon na jednotnou platformu, dostupnou odkudkoliv. Základní myšlenkou byla představa komplexního systému s jednotným software, zálohovanými daty a přesně určenými přístupy pro všechny pracovníky“.
Prvotní myšlenka se zrodila již v roce 2006, k realizaci došlo v roce 2007. K-net pomohl nejen s tímto úkolem, ale také s následnou virtualizací v letošním roce, která se ukázala nezbytná nejen kvůli potřebě optimalizovat firemní procesy a zajistit redundanci celého systému. Motivem byl i neustálý nárůst počtu zaměstnanců, které bylo nutné nově připojit k firemním IT, a nepřetržitý chod firmy.
„Potřebovali jsme mít takový systém, který nám umožní udržovat jej a rozšiřovat za plného provozu a který je také nezávislý na použitém hardwaru,“
shrnuje Lukáš Knettig hlavní důvody, proč se firma rozhodla pro virtualizaciJe původně pojem zažitý pro metodu, kdy více operačních systémů běží současně na jednom fyzickém serveru (bez virtualizace může běžet jen 1 operační systém na….
„Jako optimální se ukázalo použití malého, ale komplexního IBM BladeCenter S šasí s integrovaným datovým polem. Softwarový základ vytvořily XenServery ovládané NetScalerem, na kterých byly vystaveny naše původní servery v nové konfiguraci umožňující škálování výkonu a redundanci,“
popisuje důležité aspekty technického řešení.
Díky těmto krokům se již uživatelé nemusejí bát o svá data a mají je k dispozici všechny, kdykoliv a kdekoliv i přes 24/7/365 provoz. V současnosti řeší SAREZA společně s odborníky K-netu další úkol, a to jak zefektivnit firemní komunikaci.
„Potřebujeme skutečně chytrý intranet. Ne takové stránky, kde můžete maximálně vyhledat číslo na kolegu z vedlejší kanceláře, ale systém, který nahrazuje zastaralou mailovou komunikaci a adresářové ukládání dat,“
říká Lukáš Knettig a dodává:
„Potřebujeme systém, který umožňuje s informacemi pracovat, zobrazovat je a uchovávat po projektech, a to ne do adresářů jako soubory, kde za pár dní nikdo (včetně autora) neví, o jakou verzi se jedná a k čemu se vlastně soubor vztahoval, ale do inteligentního „webu“, kde vidíte texty, myšlenky lidí, jejich komunikaci k problému a další data, která se k danému projektu vztahují, přehledně a z jednoho místa. Pevně doufáme, že nám k tomuto cíli dopomůže NetInfoBase, který se chystáme testovat.“
K-net pomáhá v SAREZE udržovat systémy důležité pro „kancelářský“ chod firmy a je ochoten jít i do nestandardních řešení, které vznikají z nutnosti ekonomicky propojit firmu roztříštěnou po celém městě. To Lukáš Knettig oceňuje.
„Umožňuje nám to soustředit se na problematiku chodu provozů, pokladních systémů a systémů komunikace se zákazníky,“
shrnuje hlavní výhody této spolupráce.