Přeskočit na obsah
  • ―EN
  • E-shop
  • Účet
Logo společnosti K-net Technical International Group, s.r.o.
  • Proč K-net
    • Firma s vizí
      • Profil K‑net
      • Novinky
      • Management společnosti
      • EU projekty a rozvoj
    • Spolehlivý partner
      • Reference
      • Certifikace a partnerství
      • 25 let s vámi
    • Pro vás
      • Videotipy
      • Časopis Login
      • Akce a události
      • Glosář odborných výrazů
    • Jsme zodpovědní
      • Podporujeme
      • Ekologie
      • IT Kroužek
  • Řešení
    • Témata
      • Jak zajistit výuku na dálku
      • Jak umožnit home office v době koronaviru
      • Migrace Windows 7 na Windows 10
      • Využijte bezpečnostní technologie v rámci K-net Cloud - netDispatcher
      • Jakými technologiemi a službami si pomoci
      • Digital Workspace
        • Digital Workspace: buzzword nebo nový fenomén?
        • Vytváříme digitální pracoviště
        • K-net Cloud Day 2019
    • Pro koho
      • IT pro firmy
      • IT pro veřejnou správu
      • IT pro školy
        • Pomoc se školní infra­strukturou
        • Pomoc při správě dotací
        • IT technologie ve vzdělávání
        • Mobilní učebna
  • Služby
    • Cloud
      • Vaše aplikace v cloudu
      • Správa a ochrana sdílených dokumentů
      • Profesionální zálohování dat a systémů
      • Pronájem (hosting) serverů
      • Bezpečnost sítě, aplikací a webů
    • IT Outsourcing
      • Lidské zdroje pro vaši organizaci
        • Podpora uživatelů na místě
        • Projektové řízení
        • Hotline
      • Postaráme se o vaše IT technologie
        • Technická asistence
        • Technický dohled
        • Vše v paušálu
      • Převezmeme zodpovědnost, že jedete
        • Garantované služby a provoz
        • Obnova provozu po havárii
    • Monitoring a dohled
      • Monitoring a dohled infrastruktury
    • IT Consulting
      • Analýza IT
      • Nařízení o ochraně osobních údajů
        • GDPR a školy
        • GDPR a města
        • GDPR a firmy
        • GDPR služby
    • Internet
      • Internet do vaší firmy nebo domácnosti
      • Chytré telefonování přes internet
    • Vzdělávání
      • Vzdělávací kurzy v IT pro školy
      • Vzdělávací kurzy v IT pro firmy a organizace
      • Vzdělávací kurzy v IT pro management firem
      • Vzdělávací kurzy v IT pro IT specialisty
      • Proč K-net a jeho kurzy?
      • Lektoři kurzů
      • Dotace na vzdělávání
  • Technologie
    • Správa prostředků
      • Microsoft
      • Citrix
      • Igel
      • Veeam
      • DataCore
      • NetSupport
    • Bezpečnost
      • Forcepoint
      • Bitdefender
      • Quest
      • Flowmon
      • Kernun
      • ESET
      • Whalebone
    • Vzdělávání
      • Tabletové učebny od Microsoftu
      • Microsoft Teams pro školy
      • NetSupport School
      • Pasco
      • Google Classroom
      • Moodle
      • NeuLog
      • Flexibooks
  • Kariéra
  • Kontakt
  • Získat konzultaci
Search
Close
fotografie šťastných členů týmu obklopené ikonami související s počítačem

Manažerská příloha | Login 2/2019

Nejsou lidi. Co na to IT?

Home ― Řešení ― Témata ― Nejsou lidi. Co na to IT?

Unavený tým před řešením, efektivní a šťastný tým po K-net řešení
Share on facebook
Share on linkedin

Jakými technologiemi a službami si pomoci

Nejen obor IT má v Česku i jinde aktuálně problém. Nejsou lidi. Co s tím? A jak nám může pomoci IT? Na českém trhu práce již prakticky není odkud brát nové zaměstnance. Nezaměstnanost v ČR je pod 3 %, v Praze dokonce jen 2 %. Pro zahraniční firmy jsme stále levná pracovní síla, a tak nemají problém na vybraném trhu řešit svou situaci vzájemným přetahováním zaměstnanců, a tím zvyšováním mezd. To vytváří velmi nepříznivou situaci pro české firmy, ale i veřejnou správu a další instituce, které tomuto závodu jen těžko mohou konkurovat.

Mnoho z nás je tedy v situaci, kdy expanze nelze snadno dosáhnout prostým rozšiřováním týmu. Přitom ale máme stále ještě v ČR konjunkturu a chtěli bychom proto více dodávat. Jak to udělat? Bylo by možné zvýšit produktivitu práce tak, abychom při stejném počtu lidí dodali více za srovnatelné nebo vyšší kvality?

Toto téma vnímáme jako natolik významné, že jsme mu věnovali náš 15. Zákaznický den. Tato příloha je průvodcem některými nástroji a přístupy k řešení situace s nedostatkem lidí. Poprvé jsme tuto přílohu nazvali „manažerská“, protože se jedná více o přehled řešení pro lidi v rozhodovacích funkcích, kteří se tímto problémem aktuálně zabývají.

Obsah:

TeamViewer Pilot
netGuard
netSense
Nový web K-net
GDPR Contacts Manager

TeamViewer Pilot

Rozšířená realita pro pomoc na dálku

Abyste nemuseli čekat, než k vám přijede specialista na jakoukoli oblast a ušetřili jste náklady za jeho čas, dopravu a vaše prostoje, popř. zvýšili efektivitu svých specialistů, přichází TeamViewer s aplikací Pilot.

S aplikací TeamViewer jste se již asi setkali. Jedná se o oblíbený nástroj informatiků pro pomoc uživatelům na dálku. Uživatel, který má nějaký problém, si zavolá přes TeamViewer s „ajťákem“ a ten má možnost vidět skrz program jeho obrazovku na počítači a ovládat ji, díky čemuž může rychle zjistit, co je špatně, provést konkrétní kroky nebo uživatele navést bez toho, aby za ním fyzicky chodil či jezdil.

Co když ale není problém uvnitř počítače? Nebo se problém vůbec netýká počítače, ale třeba nefunkčního stroje?

TeamViewer Pilot je aplikace, která využívá principů rozšířené realityPeople visiting museum through AR glassesJedná se o realitu, ve které jsou umístěny virtuální prvky. Díváte se tedy např. přes speciální brýle nebo obrazovku telefonu na okolí kolem vás a…. Základní princip je stejný. Voláte si se specialistou, který vás na dálku navádí. Rozdíl je v tom, že díky kameře ve vašem telefonu nebo tabletu vidí, na co vy se fyzicky díváte. Funkce rozšířené realityPeople visiting museum through AR glassesJedná se o realitu, ve které jsou umístěny virtuální prvky. Díváte se tedy např. přes speciální brýle nebo obrazovku telefonu na okolí kolem vás a… tkví v tom, že specialista na svém počítači může umisťovat virtuální objekty, např. šipky, do obrazu, který vy vidíte na svém telefonu. Díky tomu vám bez zdlouhavého navádění jednoznačně ukáže např. tlačítko, na které máte zmáčknout.

Banner Teamviewer Pilot showing how the app works on mobile

netGuard

Automaticky ohlídaná infrastruktura

Potřebujete mít jistotu, že vaše IT funguje a uživatelé proto nejsou ničím zdržováni a mohou pracovat?

netGuard je naše služba monitoringu a dohledu infrastruktury. Monitoring spočívá v tom, že v pravidelných intervalech načítáme data z vaší infrastruktury, která společně určíme jako zajímavá. Může to být např. vytížení procesorů, zbývající místo na disku, informace o operačních systémech nebo o tom, zda vám jede či nejede nějaká aplikace, např. web, informační systém nebo zařízení v serverovně. Tato data jsou automaticky vyhodnocována a pokud je některá hodnota mimo nastavený limit, systém sám na to upozorní. Tím přecházíme k dohledu, kdy tato upozornění jsou dále vyhodnocována pracovníky v dohledovém centru K-net. Náš operátor vyhodnotí závažnost incidentu dle nastavených pravidel a v případě, že je potřeba podniknout nějakou akci, upozorní vás e-mailem nebo telefonicky nebo zahájí dohodnuté procesní kroky. V případě, že máte s námi uzavřenu smlouvu o technické podpoře, předává řešení úlohy rovnou havarijnímu technikovi.

Díky této službě tedy víte dříve než vaši zaměstnanci o tom, že něco není v pořádku, máte možnost provést včasný zásah, a tím docílit naprosto plynulého chodu IT ve vaší organizaci. V tomto Loginu si můžete také přečíst reference od zákazníků z komerčního sektoru i veřejné správy.

Pohled na K-net Helpdesk a jeho monitorování díky netGaurd

netSense

Monitoring fyzického prostředí

Abyste měli jistotu, že se servery neupečou nebo neutopí a lidé nezmrznou, přitom jste tyto věci nemuseli ručně kontrolovat a měli jste tedy zajištěn ještě plynulejší provoz, přicházíme s netSense.

Náš nový produkt netSense je nadstavbou netGuard. NetGuard sice umí upozornit např. na teplotu procesoru, avšak zvýšené teplotě procesoru může předcházet zvýšená teplota okolí. Vypla klimatizace? Hoří? Jsou ucpané větráky? Byl předtím někdo v místnosti?

Abychom znali odpovědi na tyto a další otázky, vytvořili jsme modulární soustavu čidel netSense. Ty v pravidelných intervalech měří prostředí v serverovnách nebo kdekoli jinde a odesílají svá data do dohledového centra netGuard, kde jsou automaticky a následně lidsky vyhodnocována. V současné době máme připravena čidla pro teplotu, vlhkost, stoupající hladinu vody, osvětlení, intenzitu proudu vzduchu, otevření/zavření dveří, pohyb těla, kouř, spotřebu energie, prach a tlak vzduchu. Probíhají pilotní nasazení u našich zákazníků.

Produkt netSense jsme vyvinuli s myšlenkou maximální jednoduchosti použití a univerzality. Je tak krásný, že si ho můžete postavit doma na stůl, a tak důmyslný, že ho přichytíte snadno v serverovně nebo v rozvaděči. Umí komunikovat drátově i bezdrátově a kdykoli můžete do soustavy jednoduše přidat další čidlo nebo nějaké odebrat.

Pohled na produkt NetSense z K-net, který má tvar rakety

Nový web K-net

Komplexní web s jednoduchou správou

Web je dnes nejzákladnější formou prezentace jakékoli organizace. Jsou na něj proto velké požadavky. Měl by mít atraktivní design, poutavé texty o vaší organizaci a produktech nebo službách. Ty by měly být doplněny názornými obrázky, v dnešní době i videi. Měly by se na něm objevovat zprávy o dění z vaší organizace – novinky, články na blogu, pozvánky na semináře a jiné akce, pracovní inzeráty a další.

Když takový web máte a máte ho udělaný dobře, je to skvělé, protože vám chodí dotazy nebo přímo poptávky/objednávky potenciálních klientů bez přičinění obchodníků. Web tedy může obchodovat za vás. To je dobrá úspora lidí, ne? Má to háček?

Má. Pokud takový web máte, víte, kolik je to práce ho vytvořit a udržovat. Pokud ne, zkuste si to představit. Potřebujete minimálně 3 schopné lidi: grafika, programátora, markeťáka, a pak možná ještě nějakého specialistu na SEOSchema explaining the SEO process in 8 stepsJedná se o zkratku pro Search Engine Optimization, tedy optimalizaci pro vyhledávače. Vyhledávačem se myslí např. Google nebo Seznam.cz. Cílem optimalizace je, že při zadání… (optimalizace pro vyhledávačeSchema explaining the SEO process in 8 stepsJedná se o zkratku pro Search Engine Optimization, tedy optimalizaci pro vyhledávače. Vyhledávačem se myslí např. Google nebo Seznam.cz. Cílem optimalizace je, že při zadání…) a PPCReklama ve vyhledávačích jako je Google nebo Seznam.cz. Pay Per Click znamená, že platíte pokaždé, když někdo na vaši reklamu klikne, za její pouhé zobrazení… (placená reklama ve vyhledávačíchReklama ve vyhledávačích jako je Google nebo Seznam.cz. Pay Per Click znamená, že platíte pokaždé, když někdo na vaši reklamu klikne, za její pouhé zobrazení…). To všechno proto, abyste na web umístili novinku… Dá se to nějak zjednodušit?

Právě zjednodušení, zrychlení a určitá míra automatizace byly hlavními cíli vývoje nového webu K-net, který je plně v naší režii a spustíme ho na konci roku 2019. Naším hlavním požadavkem bylo, aby častý obsah jako novinku, inzerci pracovní pozice, pozvánku na akci apod. mohl vytvořit úplně kdokoli, bez potřeby grafika a programátora, a přitom na webu vypadal skvěle. Zároveň jsme chtěli, aby dokonce i obsah, jehož forma se nedá zcela předvídat, jako jsou produktové stránky, byl jednoduše editovatelný laikem.

Investovali jsme proto zvýšený čas do přípravy webu, aby byl velice moderní, zobrazoval se skvěle na všech zařízeních a díky použitým technologiím na něm obsah mohl vytvářet kdokoli bez toho, abyste se museli bát, že „neznalec” rozbije design či se stránka zcela rozpadne. Nový obsah bude také automaticky optimalizován pro zobrazení na všech typech zařízení. Zároveň mnohé informace stačí zadat pouze jednou a automaticky se propisují na různé stránky. To je opět velká úspora času a lidí, které potřebujete na obsluhu webu.

maketa představující několik stránek budoucího webu K-net

GDPR Contacts Manager

Pro pořádek v kontaktech

S databází kontaktů neustále bojujeme. Kontakty jsou v několika systémech a různých excelových tabulkách, které se snažíme pospojovat. Souhlasy s GDPRLogo of K-net GDPR service with street in backgroundJedná se o nařízení Evropské unie, které má za cíl chránit osobní údaje (jméno, adresu, e-mail apod.) svých obyvatel. Nařizuje proto, jakým způsobem lze osobní… jsou částečně v papírové formě, částečně elektronicky jako součást různých formulářů. Připravit seznam lidí pro oslovení je práce na několik hodin… Máte to tak?

My to tak měli, a proto jsme se pustili do vývoje vlastního software. V tuto chvíli má za sebou již více než rok vývoje a také interního využití a představuje centralizované uložiště osobních údajů a souhlasů s jejich zpracováním. Přitom výčet funkcí našeho portálu uložištěm pouze začíná. Kromě přímé podpory procesů GDPRLogo of K-net GDPR service with street in backgroundJedná se o nařízení Evropské unie, které má za cíl chránit osobní údaje (jméno, adresu, e-mail apod.) svých obyvatel. Nařizuje proto, jakým způsobem lze osobní…, jako je uplatnění práva na zapomenutí, anonymizace dat nebo například přenositelnosti osobních údajů, je stěžejní možnost integrace s dalšími již zavedenými systémy v podniku.

Potřebujete spolehlivě aktualizovat telefonní kontakt u vašeho obchodního partnera ve všech digitálních evidencích? Požádal vás zákazník dle svého práva o výpis všech zpracovávaných údajů o jeho osobě? Chcete umožnit subjektu zpracovávaných dat upravovat svá poskytnutá data? Pomocí GDPRLogo of K-net GDPR service with street in backgroundJedná se o nařízení Evropské unie, které má za cíl chránit osobní údaje (jméno, adresu, e-mail apod.) svých obyvatel. Nařizuje proto, jakým způsobem lze osobní… Contacts Manageru toho dosáhnete snadno a z jednoho místa.

Jako vedoucí projektu GDPRLogo of K-net GDPR service with street in backgroundJedná se o nařízení Evropské unie, které má za cíl chránit osobní údaje (jméno, adresu, e-mail apod.) svých obyvatel. Nařizuje proto, jakým způsobem lze osobní… Contacts Manageru jsem se zabýval v posledních měsících dokončením přechodu na model distribuce formou cloudové službyJedná se o služby poskytované přes internet, pomocí kterých se zprostředkovává přístup k aplikacím, úložišti pro data nebo výpočetnímu výkonu. Poskytovatel těchto služeb zajišťuje veškeré… (SaaSV modelu SaaS – software jako služba uživatel software nekupuje. Neplatí za jednorázovou licenci, která by ho opravňovala využívat software navždy, naopak si software pronajme…). Prioritou pro softwarový tým se stala velká míra konfigurovatelnosti ze strany zákazníka a automatizace některých úloh. Nyní dokážeme díky použitým technologiím nasadit zcela funkční aplikaci pro naše klienty v cloudu v rámci minut. Jeho přizpůsobení dle konkrétních potřeb podniku je možné kdykoli provádět z přívětivého uživatelského rozhraní.

Pokud Vám aktuálně při pomyšlení na konsolidaci všech kontaktů ve vaší organizaci vstávají vlasy hrůzou na hlavě, GDPRLogo of K-net GDPR service with street in backgroundJedná se o nařízení Evropské unie, které má za cíl chránit osobní údaje (jméno, adresu, e-mail apod.) svých obyvatel. Nařizuje proto, jakým způsobem lze osobní… Contacts Manager může pomoci, protože udělá mnoho práce za vás.

Jsme připraveni náš software integrovat k vašim systémům nebo také využít znalosti našeho týmu pro vývoj vaší cloudové aplikaceV modelu SaaS – software jako služba uživatel software nekupuje. Neplatí za jednorázovou licenci, která by ho opravňovala využívat software navždy, naopak si software pronajme…. Aplikace je veřejně k vyzkoušení v demo verzi na adrese gcm.k-net.cz.

Zobrazení seznamu kontaktů spravovaných aplikací GDPR Contacts Manager

Jan Knettig

Vystudoval VŠE v Praze obor Informační systémy a technologie s vedlejší specializací International Business Strategies. Rok studoval v USA, půl roku ve Vídni a také půl roku v Číně, což společně s láskou pro hudbu zformovalo jeho globální a otevřený pohled na svět. Je tak schopen porozumět individuálním potřebám lidí i obecným potřebám firem po celém světě. Právě univerzalita je jeho celoživotním průvodcem, a proto v K-net zastává pozice IT konzultanta, vedoucího marketingového a PR týmu a také vedoucího vývoje. Nové výzvy jsou jeho motor.
Zpět na články Loginu

Více služeb

Doporučená řešení

netGuard
Řešení pro monitoring IT infrastruktury

Obje­vujte

Více o nás

icon of megaphone for the news of K-net

Novinky

Naše nejčerstvější úspěchy a aktivity

Prohlédněte
icon agenda for events

Potkejme se!

Podívejte se na chystané akce nebo si domluvme schůzku

Zjistěte kdy a kde
icon for Jara's videotips

Milujete tipy?

Přinášíme pravidelné užitečné videotipy ze světa IT

Zjistěte více
Grey logo of K-net Technical International Group
Facebook-f
Linkedin-in
Youtube

o nás

  • Profil
  • Reference
  • Certifikace
  • Kontakt

Naše činnost

  • Řešení
  • Technologie
  • Služby
  • Projekty spolufinancované EU

Pro Vás

  • Eventy
  • Videotipy
  • Občasník Login
  • Kariéra u nás
  • Pravidla soutěže

Rychlý kontakt

  • Recepce | info@k-net.cz
    Helpdesk | helpdesk@k-net.cz
  • Recepce | +420 548 220 150
    Helpdesk | +420 800 100 278
  • Centrála
    Olomoucká 170
    627 00 Brno - Černovice

Zásady používání souborů cookies

Zásady zpracování osobních údajů

Copyright © K-net 2019. Všechna práva vyhrazena