Co nám ukazuje „doba kovidí“?
Home ― Proč K-net ― Pro vás ― Časopis Login ― Články Loginu ― Co nám ukazuje „doba kovidí“?
Tvrdíte, že mezi realitou a oblastí IT vidíte velkou paralelu. V čem přesně?
Jak v K-netu čelíte COVIDu-19?
Hodně aktivit v současné době probíhá v on-line prostředí. Platí to i v K-netu?
Mluvíte také o bezpečnosti v hybridním světě. Co si přesně pod tímto pojmem představujete?
Jak se v K-netu snažíte tyto myšlenky ověřit v praxi?
Jak se koronakrize promítá do …
…našeho IT businessu ?
Odpovídá Petr Župka, vedoucí divize Obchod a marketing
Mezi firmami a organizacemi, se kterými spolupracujeme, jsou zastoupeny i ty, které vzaly rizika vážněji. Vznikl tak mnohdy problém navázat osobním jednáním na rozjednaný obchodní případ i tam, kde bylo možné s rouškou nadále zpřesňovat investiční záměr. Povětšinou však u komerčních firem došlo k odložení investic do nových technologií o několik měsíců. Zvláště pak u firem, jejichž zahraniční vlastník působí v zemi postižené covidem více, než byla před prázdninami Česká republika.
Právě řada značkových výrobců odeslala své zástupce na home office, nedoporučila osobní jednání a nepodporovala workshopy s přítomností účastníků. Objevilo se tak obrovské množství webinářů a tato forma prezentace se stala běžnou. Zde jsme nezůstali pozadu a vytvořili pásmo webinářů pro školní instituce na téma distanční výuky i webináře pro firmy zaměřené na podporu uživatelů a komunikaci na dálku.
Výzvou tak bylo uchopit možnosti asistence pro základní a střední školy v proškolení a nasazení distanční výuky. Podobně i řešení bezpečného a spolehlivého home office u mnoha organizací, které preventivně tuto formu pro své zaměstnance mohly zvolit a zvolily.
Státní správa a instituce nadále soutěží své záměry bez větších změn. Rizikem může být pouze součinnost při realizacích, kdy zaměstnanci nemusí být v plnohodnotném režimu na svých pracovištích. Dodržet bezpečnostní opatření při těchto akcích však nebýval problém.
Obor IT je přesto jedna z 5 oblastí, kde nedošlo k útlumu, a naopak v některém směru docházelo k rozvoji a růstu. Těmi úspěšnými jsou logicky e-shopy a návazné spedice, potraviny a jídlo, lékárny a právě IT – distanční práce i výuka se zajištěnou bezpečností.
Jak se koronakrize promítá do …
…našich technických řešení u zákazníků?
Odpovídá Petr Nepustil, vedoucí divize Výroba
Z mého pohledu představuje situace, související s COVID-19, pro všechny společnosti velký milník v jejich fungování. Každý se s ní vypořádal trochu jinak, ale každého určitě zasáhla. Pro naši technickou skupinu bylo velkou výhodou, že jsme měli nasmlouvané velké množství zakázek, a tedy minimálně do konce roku 2020 máme práci zajištěnou. Je otázka, co bude po tom. U našich zákazníků to probíhalo u každého jiným způsobem. Ty, které pandemie hodně zasáhla a museli přerušit či omezit provoz, donutila omezit i naše služby. Ti, kteří naopak fungovali, se snažili přejít na trochu jiný způsob práce a od nás zase naopak pomoc potřebovali. Velkou skupinu těchto zákazníků tvořily školy. Ty přecházejí na distanční výuku nebo se na ni minimálně připravují, a to vyžaduje implementaci technologií, dodávky zařízení a samozřejmě školení uživatelů.
Pro mě osobně bylo velmi potěšující zjištění, že připravenost technologií v případě omezení pohybu je velmi dobrá. Tedy pokud není osobní kontakt 100% nutný, například při fyzickém předání zboží a podobně, tak se dá vše zvládnout na dálku pomocí technologií. Podle mě to nezpůsobilo ani extrémní přetížení sítí, i když samozřejmě výkonové problémy řešíme stále i u nás. Doufám, že nás tato zkušenost zase posune dále.