Přeskočit na obsah
  • E-SHOP
  • ÚČET
Logo K-net Technical International Group
  • Proč K-net
    • Firma s vizí
      • Profil K‑net
      • Management společnosti
      • Novinky
      • EU projekty a rozvoj
    • Spolehlivý partner
      • Reference
      • Certifikace a partnerství
      • 30 let let K-net
    • Pro vás
      • Videotipy
      • Časopis Login
      • Akce a události
      • Glosář odborných výrazů
    • Jsme zodpovědní
      • Podporujeme
      • Ekologie
      • IT Kroužek
  • Řešení
    • Témata
      • K-net Cloud – bezpečné IT zázemí
      • Využijte bezpečnostní technologie v rámci K-net Cloud - netDispatcher
      • Jakými technologiemi a službami si pomoci
      • Digital Workspace
    • Pro koho
      • IT pro firmy
      • IT pro veřejnou správu
      • IT pro školy
      • IT pro nemocnice
  • Služby
    • Cloud
      • Vaše aplikace v cloudu
      • Správa a ochrana sdílených dokumentů
      • Profesionální zálohování dat a systémů
      • Pronájem (hosting) serverů
      • Bezpečnost sítě, aplikací a webů
    • IT Outsourcing
      • Lidské zdroje pro vaši organizaci
        • Podpora uživatelů na místě
        • Projektové řízení
        • Hotline
      • Postaráme se o vaše IT technologie
        • Technická asistence
        • Technický dohled
        • Vše v paušálu
      • Převezmeme zodpovědnost, že jedete
        • Garantované služby a provoz
        • Obnova provozu po havárii
      • Mějte svůj tisk pod kontrolou
        • Tiskové řešení netPrint
    • Monitoring a dohled
      • Monitoring a dohled infrastruktury
      • netShield
    • IT Consulting
      • Analýza IT
      • Nařízení o ochraně osobních údajů
        • GDPR a školy
        • GDPR a města
        • GDPR a firmy
        • GDPR služby
    • Internet
      • Internet do vaší firmy nebo domácnosti
    • Vzdělávání
      • Vzdělávací kurzy v IT pro školy
      • Vzdělávací kurzy v IT pro firmy a organizace
      • Vzdělávací kurzy v IT pro management firem
      • Vzdělávací kurzy v IT pro IT specialisty
      • Proč K-net a jeho kurzy?
      • Lektoři kurzů
      • Dotace na vzdělávání
  • Technologie
    • Správa prostředků
      • Microsoft
      • Citrix
      • Igel
      • Veeam
      • DataCore
      • NetSupport
    • Bezpečnost
      • Forcepoint
      • Bitdefender
      • Quest
      • Flowmon
      • Kernun
      • ESET
      • Whalebone
    • Vzdělávání
      • Office 365 / Microsoft 365 pro školy
      • Tabletové učebny od Microsoftu
      • Microsoft Teams pro školy
      • NetSupport School
      • Pasco
      • Google Classroom
      • Moodle
      • NeuLog
      • Flexibooks
  • Kariéra
  • Kontakt
  • Získat konzultaci
Logo K-net Technical International Group
  • Proč K-net
    • Firma s vizí
      • Profil K‑net
      • Management společnosti
      • Novinky
      • EU projekty a rozvoj
    • Spolehlivý partner
      • Reference
      • Certifikace a partnerství
      • 30 let let K-net
    • Pro vás
      • Videotipy
      • Časopis Login
      • Akce a události
      • Glosář odborných výrazů
    • Jsme zodpovědní
      • Podporujeme
      • Ekologie
      • IT Kroužek
  • Řešení
    • Témata
      • K-net Cloud – bezpečné IT zázemí
      • Využijte bezpečnostní technologie v rámci K-net Cloud - netDispatcher
      • Jakými technologiemi a službami si pomoci
      • Digital Workspace
    • Pro koho
      • IT pro firmy
      • IT pro veřejnou správu
      • IT pro školy
      • IT pro nemocnice
  • Služby
    • Cloud
      • Vaše aplikace v cloudu
      • Správa a ochrana sdílených dokumentů
      • Profesionální zálohování dat a systémů
      • Pronájem (hosting) serverů
      • Bezpečnost sítě, aplikací a webů
    • IT Outsourcing
      • Lidské zdroje pro vaši organizaci
        • Podpora uživatelů na místě
        • Projektové řízení
        • Hotline
      • Postaráme se o vaše IT technologie
        • Technická asistence
        • Technický dohled
        • Vše v paušálu
      • Převezmeme zodpovědnost, že jedete
        • Garantované služby a provoz
        • Obnova provozu po havárii
      • Mějte svůj tisk pod kontrolou
        • Tiskové řešení netPrint
    • Monitoring a dohled
      • Monitoring a dohled infrastruktury
      • netShield
    • IT Consulting
      • Analýza IT
      • Nařízení o ochraně osobních údajů
        • GDPR a školy
        • GDPR a města
        • GDPR a firmy
        • GDPR služby
    • Internet
      • Internet do vaší firmy nebo domácnosti
    • Vzdělávání
      • Vzdělávací kurzy v IT pro školy
      • Vzdělávací kurzy v IT pro firmy a organizace
      • Vzdělávací kurzy v IT pro management firem
      • Vzdělávací kurzy v IT pro IT specialisty
      • Proč K-net a jeho kurzy?
      • Lektoři kurzů
      • Dotace na vzdělávání
  • Technologie
    • Správa prostředků
      • Microsoft
      • Citrix
      • Igel
      • Veeam
      • DataCore
      • NetSupport
    • Bezpečnost
      • Forcepoint
      • Bitdefender
      • Quest
      • Flowmon
      • Kernun
      • ESET
      • Whalebone
    • Vzdělávání
      • Office 365 / Microsoft 365 pro školy
      • Tabletové učebny od Microsoftu
      • Microsoft Teams pro školy
      • NetSupport School
      • Pasco
      • Google Classroom
      • Moodle
      • NeuLog
      • Flexibooks
  • Kariéra
  • Kontakt
  • Získat konzultaci

Login 1/2013

Dohledové centrum K-net

Home ― Proč K-net ― Pro vás ― Časopis Login ― Články Loginu ― Dohledové centrum K-net

Cover of the K-net magazine about IT, Login
Cokoliv, co člověk koná, měl by konat co nejefektivněji. S klesající efektivitou totiž stoupají nároky na nutný výdej energie. A každý kousek energie něco stojí. Tato stará známa pravda samozřejmě platí také v oblasti provozu a správy informačních technologií. Nemá-li správce IT permanentně aktuální informace o stavu svěřených technologií, je prakticky vyloučeno, aby včas a účinně prováděl zásahy, které zajistí stabilní provoz a očekávaný výkon systémů.
Jak získat informace
Jak získat aktuální informace ve správný čas a zároveň neobětovat veškerý čas pravidelným kontrolám systémů není žádným tajemstvím. Řešení spočívá ve využití monitoringu informačních technologií. Řada IT nadšenců investuje svůj čas do vyhledání, instalace, konfigurace a následného nikdy nekončícího ladění vhodného monitorovacího softwaru, pokud možno z kategorie Open Source. Licence zdarma jsou velkým lákadlem a stovky hodin věnované ladění a debatám s Open Source komunitou zaplatí zaměstnavatel.
Podstatu problému však nehledejme v Open Source softwaru. Kdyby tomu tak bylo, jak je možné, že mnoho implementací robustních, komerčně licencovaných monitorovacích softwarů od celosvětově uznávaných výrobců zkonzumuje stovky a stovky člověkohodin, aniž by výsledné nastavení systému poskytovalo žádané informace? Důvod je zřejmý a pro Open Source i komerční software tentýž: implementace monitoringu byla chápána jako projekt technický (napojení všech komponent systému), nikoliv jako projekt technicko-organizační, který navíc řeší,
co je třeba provést se zjištěnou informací

Jde to však i jinak…

Využití monitoringu formou služby dohledového centra skýtá oproti lokální instalaci monitorovacího softwaru interním IT pracovníkem mnoho předností. Jmenujme alespoň několik základních:
  • na systémem zjištěnou neshodu reaguje obsluha „velínu“ dohodnutým způsobem, a to nepřetržitě v režimu 24×7, resp. podle dohodnuté provozní doby,
  • rychlý a adresný servisní zásah, protože se „ví“, který systém překročil stanovené hodnoty,
  • významná úspora investičních i provozních prostředků – zákazník nekupuje licence monitorovacího softwaru; nemusí věnovat čas
    zpracování analýzy „co a jak monitorovat“; nehrozí implementační problémy spojené s „prošlapáváním slepých uliček“ a neinvestuje do zjištění, jak mají být nastaveny hraniční parametr monitorovaných komponent jeho informačního systému, resp. jeho informačních technologií.

Dohledové centrum K-net

K-net před několika lety přijal strategické rozhodnutí, že si zřídí vlastní cloudové centrum a stane se tak poskytovatelem cloudových služeb. Ruku v ruce s tímto rozhodnutí bylo nezbytné vyřešit také otázku dohledu provozovaných cloudových technologií. Bez existence vlastního dohledového centra a funkčního monitoringu našich cloudových technologií bychom svým zákazníkům nemohli nabízet kvalitní cloudové služby. A když už naše dohledové centrum tak hezky funguje, napadlo nás nabídnout jeho kapacitu k využití také našim non-cloudovým zákazníkům, a to formou služby  Dohledového centra K-net.

Operátoři Dohledové centra K-net prostřednictvím skupiny LCD panelů permanentně sledují stav monitorovaných systémů. K dispozici mají robustní monitorovací systém, který jim umožňuje sledovat definované parametry každé komponenty systému. U serverů je typicky monitorováno vytížení jejich procesorů, množství přidělené paměti, obsazenost pevných disků, datové toky skrz síťové karty, otáčky ventilátorů, údaje o teplotě apod. U diskových polí bývá kromě obsazeného a volného diskového prostoru zajímavé sledovat například hodnoty sekvenčních i nahodilých operací čtení a zápisu
dat. V oblasti aktivních síťových prvků mohou upozornit na možný vývoj situace hodnoty po síti přenesených dat nebo latence datových linek. Zálohovací systémy prostřednictvím monitoringu informují o úspěchu či neúspěchu zálohovacích úloh. Operační systémy poskytnou informace o stavu spuštěných služeb a jimi konzumovaných výpočetních zdrojích. Aplikace rovněž dokáží zajímavým způsobem informovat o své provozní kondici. Zkrátka a dobře, standardních parametrů, které lze monitorovat, je mnoho. A pokud systém neposkytuje standardní nástroj pro monitoring některé oblasti, lze jej vlastními silami vytvořit. Například prostřednictvím SNMP protokolu. Sledované hodnoty monitorovací systém automaticky vyhodnocuje a porovnává s nastavenými prahovými hodnotami. Na základě výsledků takového porovnání může být vykonána definovaná akce:
zobrazení informace na displeji operátora, zaslání výstrahy formou e-mailu nebo SMS definované osobě, automatizované vykonání dávkové úlohy a podobně.

Jak se lze připojit

Jednotlivé prvky informačních technologií zákazníků lze k Dohledovému centru K-net připojit dvojím způsobem – připojení prostřednictvím agentů instalovaných v operačním systému serverů nebo bez instalace těchto agentů na serverech. Připojení bez instalace agentů je v mnoha případech nutností. Ne vždy je totiž možné jakkoliv zasahovat do monitorované IT infrastruktury. V případě monitoringu některých zařízení (disková pole, switche, routery apod.) pak instalace agenta není technicky možná.

Najít problém nebo získat trvalý přehled?
Služeb Dohledového centra K-net lze využít v dočasném nebo permanentním režimu. Dočasný režim připojení k dohledovému centru využívají zákazníci, kteří nepovažují za nezbytné trvalé monitorování svých technologií, ale aktuálně jim některé z provozovaných informačních technologií nepracují zcela korektně. Příčina takového problému není zřejmá a je třeba ji identifikovat. Dočasné připojení takového zákazníka k dohledovému centru za účelem sběru dat z jednotlivých systémů a následná analýza takto získaných dat mohou poskytnout vodítko k nalezení příčiny problému.

Permanentní režim připojení k dohledovému systému pak ocení zákazníci, kteří kromě aktuálních informací o provozu jejich informačních technologií očekávají, že monitoring s dostatečným předstihem upozorní na riziko výskytu vážného problému, který by bez včasného zásahu operátora nebo IT specialisty v blízké době mohl způsobit omezení provozu nebo až nedostupnost systémů.

Naše dohledové centrum je vám k dispozici

Prostřednictvím služeb Dohledového centra K-net nabízíme zákazníkům k využití know-how našich IT specialistů z oblasti monitoringu systémů i aplikací a bohaté zkušenosti získané mnoha lety každodenní praxe. Zásadním benefitem pro zákazníky je trvalý dohled operátora dohledového centra nad monitorovanou infrastrukturou a zajištění prvotních operací po zjištění jakékoliv neshody. Jsme přesvědčeni, že informace shromážděné naším dohledovým centrem mohou pomoci zajistit bezproblémový provoz i vašich systémů
Zpět na články Loginu

Obje­vujte

Více o nás

icon of megaphone for the news of K-net

Novinky

Naše nejčerstvější úspěchy a aktivity

Prohlédněte
icon agenda for events

Potkejme se!

Podívejte se na chystané akce nebo si domluvme schůzku

Zjistěte kdy a kde
icon for Jara's videotips

Milujete tipy?

Přinášíme pravidelné užitečné videotipy ze světa IT

Zjistěte více
Grey logo of K-net Technical International Group
Facebook-f Linkedin-in Youtube

o nás

  • Profil
  • Reference
  • Certifikace
  • Kontakt

Naše činnost

  • Řešení
  • Technologie
  • Služby
  • Projekty spolufinancované EU

Pro Vás

  • Eventy
  • Videotipy
  • Občasník Login
  • Kariéra u nás
  • Pravidla soutěže

Rychlý kontakt

  • Recepce | info@k-net.cz
    Helpdesk | helpdesk@k-net.cz
  • Recepce | +420 548 220 150
    Helpdesk | +420 800 100 278
  • Centrála
    Olomoucká 170
    627 00 Brno - Černovice

Zásady používání souborů cookies

Zásady zpracování osobních údajů

Politika IMS

Copyright © K-net 2019. Všechna práva vyhrazena

Informace o cookies
Kliknutím na Souhlasit se vším budou uloženy cookies funkční, výkonnostní, analytické i marketingové - dokážeme vám tak umožnit pohodlné používání webu, měřit funkčnost našeho webu i vás cílit reklamou. Změnit své preference můžete snadno kliknutím na Nastavení cookies.
Nastavení cookiesSouhlasit se vším
Manage consent

Přehled ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z nich se ve vašem prohlížeči ukládají soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu. Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odmítnout tyto cookies. Zvažte ale to, že odhlášení některých z těchto souborů cookie může ovlivnit váš zážitek z prohlížení stránek.
Nezbytné cookies
Vždy povoleno
Nezbytné soubory cookie jsou naprosto nezbytné pro správné fungování webu. Tyto soubory cookie anonymně zajišťují základní funkce a bezpečnostní prvky webu.
CookieDélkaPopis
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by the Google recaptcha service to identify bots to protect the website against malicious spam attacks.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
NSC_ESNSpastThis cookie is set by the provider Netscaler load balancing service from Citrix. This cookie is used for ensuring traffic and user data is routed to the correct location where a site is hosted on multiple servers, inorder to get a consistent experience for the end user.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Funkční cookies
Tyto soubory cookie jsou nezbytné pro fungování webových stránek, není tedy možné je zakázat. Obvykle se nastavují v reakci na akci, kterou na webu sami provedete, jako je nastavení zabezpečení, přihlášení a vyplňování formulářů. Svůj prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich zasílal upozornění. Mějte na paměti, že některé stránky nebudou bez těchto souborů fungovat. Tyto soubory cookie neukládají žádné informace, které lze přiřadit konkrétní osobě. Tyto soubory cookie můžeme nastavit my nebo poskytovatelé třetích stran, jejichž služby na webu využíváme. Tyto soubory cookie neukládají žádné informace, které lze přiřadit konkrétní osobě.
CookieDélkaPopis
pll_language1 yearThe pll _language cookie is used by Polylang to remember the language selected by the user when returning to the website, and also to get the language information when not available in another way.
sssessionThis cookie is set by the provider Eventbrite. This cookie is used for the functionality of website chat-box function.
TawkConnectionTimesessionTawk.to, a live chat functionality, sets this cookie. For improved service, this cookie helps remember users so that previous chats can be linked together.
Výkonnostní cookies
Tyto soubory cookie si zavádí externí služby a pomáhají webu, aby byl pro uživatele přívětivější. Typickým přikládam je mapa z Google nebo video z YouTube. Všechny tyto služby si ukládají svá cookies.
Analytické cookies
Tyto soubory cookie se používají ke zlepšení fungování webových stránek. Umožňují nám rozpoznat a sledovat počet návštěvníků a sledovat, jak návštěvníci web používají. Pomáhají nám zlepšovat způsob, jakým webové stránky fungují, například tím, že uživatelům umožňují snadno najít to, co hledají. Tyto soubory cookie neshromažďují informace, které by vás mohly identifikovat. Pomocí těchto nástrojů analyzujeme a pravidelně zlepšujeme funkčnost našich webových stránek. Získané statistiky můžeme využít ke zlepšení uživatelského komfortu a k tomu, aby byla návštěva Webu pro vás jako uživatele zajímavější.
CookieDélkaPopis
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gat_UA-26032567-21 minuteA variation of the _gat cookie set by Google Analytics and Google Tag Manager to allow website owners to track visitor behaviour and measure site performance. The pattern element in the name contains the unique identity number of the account or website it relates to.
_gcl_au3 monthsProvided by Google Tag Manager to experiment advertisement efficiency of websites using their services.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
CONSENT2 yearsYouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data.
leady_session_idsessionNo description available.
Reklamní cookies
Používají se ke sledování preferencí webu uživatele za účelem cílení reklamy, tj. zobrazování marketingových a reklamních sdělení (i na stránkách třetích stran), které mohou návštěvníka webu zajímat, v souladu s těmito preferencemi. Marketingové cookies využívají nástroje externích společností. Tyto marketingové soubory cookie budou použity pouze s vaším souhlasem.
CookieDélkaPopis
c16 years 25 days 13 hours 24 minutesThis cookie is set by Rubicon Project to control synchronization of user identification and exchange of user data between various ad services.
VISITOR_INFO1_LIVE5 months 27 daysA cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface.
YSCsessionYSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages.
yt-remote-connected-devicesneverYouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt-remote-device-idneverYouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt.innertube::nextIdneverThis cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
yt.innertube::requestsneverThis cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
Ostatní
Další nekategorizované soubory cookie jsou ty, které jsou analyzovány a dosud nebyly zařazeny do žádné kategorie.
CookieDélkaPopis
browserupdateorg7 daysNo description available.
ULOŽIT A PŘIJMOUT
Powered by CookieYes Logo