KBJ VELKOOBCHODY, s.r.o.
Home ― Proč K-net ― Pro vás ― Časopis Login ― Články Loginu ― KBJ VELKOOBCHODY, s.r.o. spolupráce s K-net – jistota v nepřetržitém provozu

SPOLUPRÁCE S K-NET – JISTOTA V NEPŘETRŽITÉM PROVOZU
Společnost KBJ VELKOOBCHODY s.r.o. působí na českém trhu od roku 1991. Velkoobchod s potravinami, drogerií a vybranými potřebami pro gastronomii poskytuje kromě rychlých a spolehlivých dodávek také specializované distribuční a logistické služby svým dodavatelům – výrobcům potravin.
Velkoobchod operuje zejména na území hlavního města Prahy a ve značné části Středočeského kraje, logisticky zajišťuje také dodávky pro zákazníky s celostátní působností. Denně zaváží v nepřetržitém režimu stovky zákazníků, především hotelů, restaurací, jídelen, škol, školek, nemocnic, sociální a jiná zařízení veřejného sektoru. V roce 2010 spustil jako jeden z prvních také specializovaný e-shop pod značkou Potraviny domů, pod kterou dodává potraviny, drogerii a vybrané doplňkové zboží do domácností, ale zásobuje také např. kuchyňky kancelářských kolektivů.
„Činnost společnosti KBJ VELKOOBCHODY vyžaduje spolehlivé a bezpečné nakládání s velkým rozsahem obchodních informací. Jejich zpracování musí probíhat velmi rychle, automatizovaně, s minimální administrativní náročností. Do roku 2009 jsme využívali vlastní obchodní a účetní software, ovšem se zvyšujícím se počtem zákazníků, sortimentu a narůstající složitostí obchodní činnosti rostly také nároky na vývoj a údržbu tohoto informačního systému. Proto jsme v témže roce přešli na využití značně modifikovaného ERP od společnosti K2 Atmitec s.r.o. s aplikací vlastních rozsáhlých požadavků a zkušeností. V roce 2010 se vedení společnosti KBJ VELKOOBCHODY zaměřilo na posílení výkonnosti hardwarové stránky systému a na zvýšení bezpečnosti a spolehlivosti jeho provozu,“ říká Ing. Eduard Brejcha, jednatel společnosti.
V roce 2017 se společnost přestěhovala do nových prostor z Ořechu do logistického parku Segro v Hostivici. Související přesun produkční části celé IT infrastruktury, tedy 2 serverů a diskových polí, byl svěřen společnosti K-net. Protože migraci bylo třeba provést během co nejkratší doby a za plného provozu, vše muselo být přesně naplánováno a sladěno. Produkční HW postavený na platformě Lenovo využíval virtualizaci Microsoft Hyper-V, na který se přešlo z virtualizace Citrix XenServer především z důvodu lepšího zálohování pomocí SW Veeam. Tento SW umožňuje nejen zálohovat data na NAS úložiště, ale je také využíván k replikaci důležitých serverů do záložní lokality. Zálohovací procesy jsou opět v režii K-net. V záložní lokalitě je využíván starší spolehlivý Lenovo HW, který by v případě nouze zvládl po nezbytně nutnou dobu obsloužit alespoň kritickou část logistického provozu. Produkční systém je plně redundantní a v případě HW poruchy jednoho serveru by měl provoz zvládnout po omezenou dobu pouze jeden server.
Před několika lety došlo k výpadku jednoho ze serverů. Server hlásil chyby, které i technický support výrobce měl problém přesně diagnostikovat. Technici K-net po konzultaci s výrobcem postupně vyměnili různé komponenty, a proto se oprava protáhla na několik týdnů. Naštěstí celý provoz zvládl jeden server s diskovým polem a nezpůsobilo to zásadní problémy v logistice. „V průběhu opravy jsme získali cenné zkušenosti, které jsme využili pro pečlivé odladění kritických scénářů. Získali jsme také zkušenosti s obnovou Microsoft Active Directory, který se při výpadku HW poškodil,“ dodává Ing. Brejcha.
V posledním období došlo ve spolupráci se společností K-net k výměně celého HW. Servery a diskové pole firma pořídila od společnosti Dell, ale virtualizace a zálohování zůstalo stejné (Microsoft Hyper-V a Veeam), protože se tyto komponenty osvědčily. HW Lenovo se z produkčního prostředí přesunulo do záložní lokality pro Disaster Recovery, kde nahradilo HW, který sloužil více než 14 let a stále je funkční. Nový HW Dell by měl přinést hlavně posílení výkonu a možnost upgrade na nové verze operačních systémů Microsoft Server 2022, který vyžaduje vyšší hardwarové nároky hlavně na paměť. Tím dochází k završení jedné velké etapy produkčního IT, která povede i ke zlepšení služeb pro zákazníky.