Přeskočit na obsah
  • E-SHOP
  • ÚČET
Logo K-net Technical International Group
  • Proč K-net
    • Firma s vizí
      • Profil K‑net
      • Management společnosti
      • Novinky
      • EU projekty a rozvoj
    • Spolehlivý partner
      • Reference
      • Certifikace a partnerství
      • 30 let let K-net
    • Pro vás
      • Videotipy
      • Časopis Login
      • Akce a události
      • Glosář odborných výrazů
    • Jsme zodpovědní
      • Podporujeme
      • Ekologie
      • IT Kroužek
  • Řešení
    • Témata
      • K-net Cloud – bezpečné IT zázemí
      • Využijte bezpečnostní technologie v rámci K-net Cloud - netDispatcher
      • Jakými technologiemi a službami si pomoci
      • Digital Workspace
    • Pro koho
      • IT pro firmy
      • IT pro veřejnou správu
      • IT pro školy
      • IT pro nemocnice
  • Služby
    • Cloud
      • Vaše aplikace v cloudu
      • Správa a ochrana sdílených dokumentů
      • Profesionální zálohování dat a systémů
      • Pronájem (hosting) serverů
      • Bezpečnost sítě, aplikací a webů
    • IT Outsourcing
      • Lidské zdroje pro vaši organizaci
        • Podpora uživatelů na místě
        • Projektové řízení
        • Hotline
      • Postaráme se o vaše IT technologie
        • Technická asistence
        • Technický dohled
        • Vše v paušálu
      • Převezmeme zodpovědnost, že jedete
        • Garantované služby a provoz
        • Obnova provozu po havárii
      • Mějte svůj tisk pod kontrolou
        • Tiskové řešení netPrint
    • Monitoring a dohled
      • Monitoring a dohled infrastruktury
      • netShield
    • IT Consulting
      • Analýza IT
      • Nařízení o ochraně osobních údajů
        • GDPR a školy
        • GDPR a města
        • GDPR a firmy
        • GDPR služby
    • Internet
      • Internet do vaší firmy nebo domácnosti
    • Vzdělávání
      • Vzdělávací kurzy v IT pro školy
      • Vzdělávací kurzy v IT pro firmy a organizace
      • Vzdělávací kurzy v IT pro management firem
      • Vzdělávací kurzy v IT pro IT specialisty
      • Proč K-net a jeho kurzy?
      • Lektoři kurzů
      • Dotace na vzdělávání
  • Technologie
    • Správa prostředků
      • Microsoft
      • Citrix
      • Igel
      • Veeam
      • DataCore
      • NetSupport
    • Bezpečnost
      • Forcepoint
      • Bitdefender
      • Quest
      • Flowmon
      • Kernun
      • ESET
      • Whalebone
    • Vzdělávání
      • Office 365 / Microsoft 365 pro školy
      • Tabletové učebny od Microsoftu
      • Microsoft Teams pro školy
      • NetSupport School
      • Pasco
      • Google Classroom
      • Moodle
      • NeuLog
      • Flexibooks
  • Kariéra
  • Kontakt
  • Získat konzultaci
Logo K-net Technical International Group
  • Proč K-net
    • Firma s vizí
      • Profil K‑net
      • Management společnosti
      • Novinky
      • EU projekty a rozvoj
    • Spolehlivý partner
      • Reference
      • Certifikace a partnerství
      • 30 let let K-net
    • Pro vás
      • Videotipy
      • Časopis Login
      • Akce a události
      • Glosář odborných výrazů
    • Jsme zodpovědní
      • Podporujeme
      • Ekologie
      • IT Kroužek
  • Řešení
    • Témata
      • K-net Cloud – bezpečné IT zázemí
      • Využijte bezpečnostní technologie v rámci K-net Cloud - netDispatcher
      • Jakými technologiemi a službami si pomoci
      • Digital Workspace
    • Pro koho
      • IT pro firmy
      • IT pro veřejnou správu
      • IT pro školy
      • IT pro nemocnice
  • Služby
    • Cloud
      • Vaše aplikace v cloudu
      • Správa a ochrana sdílených dokumentů
      • Profesionální zálohování dat a systémů
      • Pronájem (hosting) serverů
      • Bezpečnost sítě, aplikací a webů
    • IT Outsourcing
      • Lidské zdroje pro vaši organizaci
        • Podpora uživatelů na místě
        • Projektové řízení
        • Hotline
      • Postaráme se o vaše IT technologie
        • Technická asistence
        • Technický dohled
        • Vše v paušálu
      • Převezmeme zodpovědnost, že jedete
        • Garantované služby a provoz
        • Obnova provozu po havárii
      • Mějte svůj tisk pod kontrolou
        • Tiskové řešení netPrint
    • Monitoring a dohled
      • Monitoring a dohled infrastruktury
      • netShield
    • IT Consulting
      • Analýza IT
      • Nařízení o ochraně osobních údajů
        • GDPR a školy
        • GDPR a města
        • GDPR a firmy
        • GDPR služby
    • Internet
      • Internet do vaší firmy nebo domácnosti
    • Vzdělávání
      • Vzdělávací kurzy v IT pro školy
      • Vzdělávací kurzy v IT pro firmy a organizace
      • Vzdělávací kurzy v IT pro management firem
      • Vzdělávací kurzy v IT pro IT specialisty
      • Proč K-net a jeho kurzy?
      • Lektoři kurzů
      • Dotace na vzdělávání
  • Technologie
    • Správa prostředků
      • Microsoft
      • Citrix
      • Igel
      • Veeam
      • DataCore
      • NetSupport
    • Bezpečnost
      • Forcepoint
      • Bitdefender
      • Quest
      • Flowmon
      • Kernun
      • ESET
      • Whalebone
    • Vzdělávání
      • Office 365 / Microsoft 365 pro školy
      • Tabletové učebny od Microsoftu
      • Microsoft Teams pro školy
      • NetSupport School
      • Pasco
      • Google Classroom
      • Moodle
      • NeuLog
      • Flexibooks
  • Kariéra
  • Kontakt
  • Získat konzultaci

Login 1/2020

Účinné řešení home office s Citrix

Home ― Proč K-net ― Pro vás ― Časopis Login ― Články Loginu ― Účinné řešení home office s Citrix

Ilustrační logo Citrix s obrazovkami PC s Citrix prostředím

Rozhovor Jana Knettiga s Vladimírem Střálkou z firmy Citrix na téma využití jejich nástrojů pro zajištění fungování podniku za jakýchkoli podmínek a zvýšení efektivity práce.

Jak dlouho už Citrix vytváří nástroje pro vzdálenou práci?

To, že se používají naše nástroje pro vzdálenou práci, je v podstatě vedlejší efekt našeho vývoje. Citrix od 90. let přináší technologii, která umožňuje centralizovaný běh Windows aplikací. To kdysi nebylo možné. Svět Windows se vyvíjel od samostatných koncových počítačů a až jejich spojováním začaly být zajímavé pro podniky. Ty však měly nároky na centralizovaný běh aplikací, aby uživatelé pracovali se stejnými daty a byla jednodušší správa aplikací, což svět Windows neumožňoval. Citrix tedy přinesl tuto možnost do světa Windows v době, kdy to Windows neuměly. Vzdálená práce tedy nebyla primárním impulsem, ale dalším uživatelským scénářem, jak lze Citrix využít. Tím, že Citrix umožnil centrální běh aplikací jedoucí na serverech a zobrazující se na koncovém zařízení, umožnil i vzdálenou práci. Produkt se tehdy jmenoval Citrix Winframe a byl vydán v roce 1995 jako upravené Windows 95.
Logo firmy Citrix

Takže původní myšlenkou byla centralizace aplikací, aby všichni uživatelé mohli pracovat se stejnými daty. Jaké jsou dnes typické scénáře využití technologií Citrix?

Je samozřejmé, že aktuálně v době COVID-19 je nejvyužívanějším scénářem právě možnost vzdáleného přístupu. Citrix poskytuje platformu, díky které lze s firemními aplikacemi a dokumenty pracovat stejně pohodlně a bezpečně jako při práci z firemního počítače přímo ve firmě. Vzhledem k čím dál větší oblibě počítačů Apple nebo využívání tabletů pro práci a potřeby mít vše dostupné i z telefonu, je častým scénářem také přístup k Windows aplikacím z těchto zařízení. Workspace totiž vytváří prostředí, které je zcela nezávislé na platformě. Z pohledu správců informačních systémů je Citrix velmi užitečný ve scénářích, jako je potřeba poskytnout určité skupině uživatelů novou aplikaci, příprava prostředí pro nového zaměstnance nebo také odchod zaměstnance. V těchto případech totiž ve spojení s nastavením pravidel na centrálním adresáři uživatelů (Active Directory) je možné přesně určit, jaké aplikace a dokumenty má mít k dispozici pro svou práci uživatel z určité skupiny, například účetní, a zaměstnance pak stačí zařadit do této skupiny, či jej z něj naopak vyřadit, a okamžitě získává, resp. ztrácí, přístup k potřebným aplikacím a datům přes platformu Citrix Workspace. Díky tomuto principu je i výměna zařízení při generační obměně či ztrátě hračkou, jelikož na nový počítač se pouze nainstaluje aplikace Citrix Workspace a uživatel je připraven pokračovat tam, kde skončil.
Žena píše do notebooku, v pozadí sedí muž.

To zní velmi dobře. Je-li Citrix vhodným řešením pro práci na dálku, jak se dotkl COVID-19 zákazníků Citrixu?

Máme odezvu, především od českých bank působících v ČR, finančních institucí a větších podniků, se kterými jsem přímo hovořil, že zákazníci díky Citrixu víceméně neměli s přechodem na home office žádné problémy. Pro ně to bylo vlastně přirozeným rozšířením toho, na co jsou již dnes zvyklí. Jediný problém nastal u zaměstnanců, čím se připojit, když nemají firemní notebook. I toto ale dokáže Citrix dobře řešit. Přestože za normální situace by to bezpečáci nedovolili, umožnili uživatelům použít jejich osobní počítače. Díky Citrixu je to zcela bezpečné a bezproblémové.
Dnes téměř na jakémkoli zařízení, které může být připojeno do internetu, může běžet aplikace Citrix Workspace (dříve Receiver) a umožnit tak vzdálený a navíc velmi bezpečný přístup k firemním aplikacím. Na počítač se totiž nepřenáší data, ale pouze uživatelské prostředí, tedy to, co uživatel vidí. Je to tak bezpečné, že to bezpečáci akceptovali.
Jediný problém, který tak řešili, byl nedostatek licencí. Od firem, které neměly do té doby Citrix a kdy v březnu přišel příkaz ze dne na den, jsme měli poptávky, že chtějí rychle Citrix nasadit, protože jiná řešení nezvládala nápor nových uživatelů pracujících vzdáleně. Ti, kteří se pro Citrix rozhodli, byli schopni během tří, čtyř dnů pro své uživatele zajistit pohodlné a bezpečné prostředí pro vzdálenou práci.

Díky Citrixu jsme tedy schopni se vzdáleně připojit k podnikovým Windows aplikacím a dokumentům. Co webové aplikace, kterých je dnes spousta. Tam se připojím normálně přes prohlížeč. Je mi tedy v tomto směru k něčemu Citrix?

Samozřejmě, pokud chceme zajistit bezpečnost těchto aplikací. Jak jsem na začátku hovořil o Citrix Workspace, tak tato technologie vlastně vytváří takový počítač v počítači. A tomuto počítači můžeme nastavit, zda může přistupovat k disku na našem skutečném počítači, k obsahu USB disků, jakožto k potenciálním zdrojům škodlivých souborů, zda lze používat kameru, mikrofon apod. Zároveň ten virtuální počítač je chráněn všemi technologiemi, které máte ve vašem datovém centru či cloudu, na rozdíl od uživatelova fyzického počítače, který může být jakýkoli a jako firma nad ním nemusíte mít plnou či žádnou kontrolu. Pro uživatele je výhoda, že všechny aplikace, ať podnikové Windows aplikace či webové, má přístupné z jedné virtuální plochy. Také se nemusí do všech aplikací hlásit. Stačí se přihlásit do Workspace, a ten už zajistí přihlášení do všech aplikací.

Jaký je rozdíl mezi Citrix Workspace a VPN? Tu používá mnoho firem pro přístup k firemním aplikacím a souborům.

Oproti VPN je to jiný způsob, jak přistoupit k aplikacím. VPN chrání přenos mezi uživatelem a firmou autorizací a šifrováním, což dělá Workspace také, ale VPN už nezajistí to, že si uživatel, který získá takto přístup, nebude moci informace stáhnout, zneužít apod. Musí být tedy doplněna o další technologie, což představuje další náklady a další specialisty, kteří se o ně musejí starat. Navíc všechny musí být instalovány na koncovém zařízení, čímž stoupá náročnost jak pro správce, tak pro uživatele. V tomto je tedy mj. velká elegance a jednoduchost řešení Citrix. Pro vyšší bezpečnost poskytujeme také dvoufaktorové přihlášení, tedy přihlášení jménem, heslem a doplněné kódem v sms, otiskem prstu, FaceID atp. Workspace je také podstatně méně náročný na rychlost a kvalitu internetu.

Vím, že řada podniků má potíž právě s kvalitou připojení. V samotné organizaci ji často dokáží ovlivnit, ale u zaměstnanců doma většinou ne. Jak náročný je Citrix na datové připojení?

Citrix se při běžné kancelářské práci počítá v desítkách až stovkách kb/s, tedy prakticky nic v kontextu dnešních běžných domácích připojení nebo i připojení z mobilu, protože se přenáší jen obraz. Pokud se na něm mnoho nemění, mnoho se nepřenáší. Naproti tomu u VPN se všechna data přetahují – každá několika megabajtová fotka a všechna data u aplikací, které synchronizují data ze serveru. Takže u VPN dochází často k zasekávání a nekonzistencím. Já dnes klasickou VPN nemám, nechybí mi a moje práce je kvalitnější. Věřím, že s Citrixem bude kvalitnější práce nejen na dálku i pro mnoho dalších organizací a lidí.

Má Citrix konkurenci?

Existuje konkurence ve vzdáleném přístupu, ve virtuálním počítači (Microsoft, VMware), ale v tom celém konceptu digitálního pracoviště, tedy všechny aplikace, data a firemní nastavení na jednom místě nezávisle na platformě, nemáme konkurenci. I podle Gartnera.

Kdo je typickým zákazníkem Citrix?

Převážně větší firmy, které mají různorodé aplikační prostředí. Mají tedy mix od starších Windows aplikací, či starých podnikových Java aplikací po webové aplikace a cloudové aplikace. Používají také Office 365 a mají velké množství koncových stanic, které je pracné držet v konzistentním stavu = aktuální a zabezpečené. Je-li uživatelů několik tisíc, má to největší přidanou hodnotu, v nejvíce scénářích.

Co malé a střední firmy? Může být pro ně Citrix zajímavý?

Určitě ano. Jde však o komplexnější platformní řešení, díky čemuž mohou mít takovéto firmy problém zajistit si interní odborníky, kteří jim toto prostředí vybudují a budou spravovat. Pro tyto firmy je tedy nejzajímavější mít Citrix dodáván jako službu od partnera Citrix jako je K-net. Zákazník tak nemusí investovat do celé technologie a know-how a přitom může využívat jejich výhod.

Všiml jsem si, že Citrix nabízí také řešení pro sdílení dokumentů. Zároveň máte úzkou spolupráci s Microsoftem. Jaký má význam Citrix ShareFile v době Microsoft OneDrive a podobných cloudových úložišť?

ShareFile je platforma pro kolaboraci, sdílení a práci se soubory, jak název napovídá. Takových je dnes víc, vč. OneDrive od Microsoftu. Nicméně ShareFile je součástí Workspace a umožňuje přístup k souborům v širším kontextu. Umožňuje aplikovat daleko větší množství uživatelských scénářů na práci se soubory, z hlediska bezpečnosti a z hlediska toho, co s těmi soubory potřebujeme dělat. Může být velmi zajímavým rozšířením jiných systémů. S OneDrivem, Dropboxem a dalšími vč. klasického souborového systému je plně integrovaný a přináší další funkcionalitu, která je potřebná třeba pro externí uživatele. Např. umožňuje sdílet, zveřejnit, komentovat či schvalovat soubor bez nutnosti povolení jeho stažení na vlastní zařízení, čímž je kontrola nad tím, aby soubory nebyly tam, kde nemají být. Může být proto zajímavý např. při práci se smlouvami. Lze v něm rovněž vytvářet jednoduchá schvalovací workflow. ShareFile je systém pro práci se soubory v rámci Workspace, a umožňuje tak také jednotné vyhledávání napříč všemi připojenými úložišti.

Slyšel jsem také, že nově mluví Citrix o „Intelligent Workspace“ a s ním spojenými mikro aplikacemi. O co se jedná?

Je to nová záležitost. Primárním cílem „inteligentního pracoviště“ je zvýšit produktivitu a efektivitu koncového uživatele, zaměstnance. Spočívá ve zjednodušení především těch činností, které člověk nedělá rutinně. Zjednodušuje práci se složitými systémy, se kterými většina uživatelů pravidelně nepracuje, tím, že ke složitým aplikacím se vytvoří v rámci Workspace jednoduché doplňující aplikace, které poskytnou přesně a jen ty funkce, které daný uživatel potřebuje, navíc v intuitivním uživatelském prostředí. Tyto jednoduché mikro aplikace jsou zcela propojené s jejich plnými protějšky, do kterých vůbec nemusí být zasahováno. Navíc se jednoduše vytváří pomocí nástroje přímo v rámci Workspace.

V čem je tedy ta efektivita těchto mikro aplikací?

Průměrný uživatel dnes pracuje cca s 10 systémy, přičemž většinou jen jeden je pro něj hlavní a ty zbylé používá jen jednou za čas, typicky potřebuje-li něco po jiném oddělení. Všechny ty systémy bývají komplexní, takže musíme řídit, co kdo může v daném systému dělat, aby něco neudělal špatně. Pro uživatele je to rovněž frustrující, protože se v aplikaci neorientují, a tak je celá tato činnost neefektivní. Proto jsme přišli s přístupem, kdy se vytvoří jednoduché mikro aplikace v rámci Citrix Workspace, a ty se provážou s těmi velkými podnikovými aplikacemi. Když tak chci například zažádat o dovolenou, nemusím se kvůli tomu hlásit do velkého HR systému, ale v rámci svého Workspace kliknu na tlačítko „Zažádat o dovolenou“, vyplním pár jednoduchých polí ve formuláři, kliknu na „Zažádat“ a mému manažerovi už ve Workspace vyskočí upozornění s mou žádostí, kterou může rovnou z Workspace klikem na jedno tlačítko schválit či zamítnout. Na pozadí dojde k propsání mé žádosti i jejího schválení do velké HR systému, který jsem jako uživatel vůbec nemusel takto použít. Je to jednoduchý příklad, ale podobný princip se dá aplikovat u mnoha dalších procesů, např. při žádosti o IT podporu. Dle průzkumů analytických společností jako je Forrester nebo Gartner je přepínání mezi aplikacemi jednou z hlavních brzd efektivity, jelikož aplikací je tolik, že samotné přepínání a rozpomínání se na jejich ovládání nás dokáže významně zaměstnat. Workspace tak může dle propočtů zvýšit efektivitu o 15-20 %.

15-20 % zvýšení efektivity, to už stojí za úvahu. Mé efektivitě by asi pomohlo také, kdybych ty mikro aplikace mohl jednoduše ovládat z telefonu a kdyby mi pomohly ztenčit množství pošty, která mi chodí do schránky. Dá se toto od Intelligent Workspace očekávat?

Určitě. Je napsaný tak, aby fungoval na jakékoli platformě, takže firma dostává nástroj na vytvoření pracovního uživatelského prostředí, ať uživatelé pracují na jakémkoli zařízení. Když si pustím přes Citrix klasickou Windows aplikaci na malém displeji mobilu, asi se mi bude ovládat velmi obtížně, takže díky mikro aplikacím to mám vytažené do formátu, který je příjemný na všech zařízeních. A přijatou poštu lze také ztenčit, jelikož upozornění na řadu věcí, které dnes standardně chodí v řadě organizací do e-mailu, mohou zůstávat pouze ve Workspace, odkud je i rovnou vyřídí.

Jakou podporu mohou zákazníci od Citrix očekávat?

Na naše zařízení samozřejmě poskytujeme různé úrovně záruky. Nicméně v Evropě realizujeme veškeré své systémy pomocí autorizovaných partnerů. Ti jsou schopní celý systém založený na Citrix navrhnout, postavit a provozovat. Co se týká mikro aplikací, je to opět práce pro partnery. Pro organizace je to velmi zajímavé, protože je to určitě levnější než zakázkový vývoj moderních nadstaveb ke starým podnikovým aplikacím a přínos může být obrovský.

Otázka na závěr: Doslechl jsem se, že Citrix významně rozšířil své počty v ČR. Jak k tomu došlo?

Ano, v Praze na Karlíně nás nyní sedí kolem stovky, převážně vývojářů a produktových marketérů. Citrix provedl v Praze akvizici firmy Sapho, která vyvíjela právě to, co dalo základ našemu dnešnímu Intelligent Workspace.

Jan Knettig

Vystudoval VŠE v Praze obor Informační systémy a technologie s vedlejší specializací International Business Strategies. Rok studoval v USA, půl roku ve Vídni a také půl roku v Číně, což společně s láskou pro hudbu zformovalo jeho globální a otevřený pohled na svět. Je tak schopen porozumět individuálním potřebám lidí i obecným potřebám firem po celém světě. Právě univerzalita je jeho celoživotním průvodcem, a proto v K-net zastává pozice IT konzultanta, vedoucího marketingového a PR týmu a také vedoucího vývoje. Nové výzvy jsou jeho motor.
Zpět na články Loginu

Více služeb

Doporučená řešení

netGuard
Řešení pro monitoring IT infrastruktury
netGuard
Řešení pro monitoring IT infrastruktury

Obje­vujte

Více o nás

icon of megaphone for the news of K-net

Novinky

Naše nejčerstvější úspěchy a aktivity

Prohlédněte
icon agenda for events

Potkejme se!

Podívejte se na chystané akce nebo si domluvme schůzku

Zjistěte kdy a kde
icon for Jara's videotips

Milujete tipy?

Přinášíme pravidelné užitečné videotipy ze světa IT

Zjistěte více
Grey logo of K-net Technical International Group
Facebook-f Linkedin-in Youtube

o nás

  • Profil
  • Reference
  • Certifikace
  • Kontakt

Naše činnost

  • Řešení
  • Technologie
  • Služby
  • Projekty spolufinancované EU

Pro Vás

  • Eventy
  • Videotipy
  • Občasník Login
  • Kariéra u nás
  • Pravidla soutěže

Rychlý kontakt

  • Recepce | info@k-net.cz
    Helpdesk | helpdesk@k-net.cz
  • Recepce | +420 548 220 150
    Helpdesk | +420 800 100 278
  • Centrála
    Olomoucká 170
    627 00 Brno - Černovice

Zásady používání souborů cookies

Zásady zpracování osobních údajů

Politika IMS

Copyright © K-net 2019. Všechna práva vyhrazena

Informace o cookies
Kliknutím na Souhlasit se vším budou uloženy cookies funkční, výkonnostní, analytické i marketingové - dokážeme vám tak umožnit pohodlné používání webu, měřit funkčnost našeho webu i vás cílit reklamou. Změnit své preference můžete snadno kliknutím na Nastavení cookies.
Nastavení cookiesSouhlasit se vším
Manage consent

Přehled ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z nich se ve vašem prohlížeči ukládají soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu. Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odmítnout tyto cookies. Zvažte ale to, že odhlášení některých z těchto souborů cookie může ovlivnit váš zážitek z prohlížení stránek.
Nezbytné cookies
Vždy povoleno
Nezbytné soubory cookie jsou naprosto nezbytné pro správné fungování webu. Tyto soubory cookie anonymně zajišťují základní funkce a bezpečnostní prvky webu.
CookieDélkaPopis
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by the Google recaptcha service to identify bots to protect the website against malicious spam attacks.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
NSC_ESNSpastThis cookie is set by the provider Netscaler load balancing service from Citrix. This cookie is used for ensuring traffic and user data is routed to the correct location where a site is hosted on multiple servers, inorder to get a consistent experience for the end user.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Funkční cookies
Tyto soubory cookie jsou nezbytné pro fungování webových stránek, není tedy možné je zakázat. Obvykle se nastavují v reakci na akci, kterou na webu sami provedete, jako je nastavení zabezpečení, přihlášení a vyplňování formulářů. Svůj prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich zasílal upozornění. Mějte na paměti, že některé stránky nebudou bez těchto souborů fungovat. Tyto soubory cookie neukládají žádné informace, které lze přiřadit konkrétní osobě. Tyto soubory cookie můžeme nastavit my nebo poskytovatelé třetích stran, jejichž služby na webu využíváme. Tyto soubory cookie neukládají žádné informace, které lze přiřadit konkrétní osobě.
CookieDélkaPopis
pll_language1 yearThe pll _language cookie is used by Polylang to remember the language selected by the user when returning to the website, and also to get the language information when not available in another way.
sssessionThis cookie is set by the provider Eventbrite. This cookie is used for the functionality of website chat-box function.
TawkConnectionTimesessionTawk.to, a live chat functionality, sets this cookie. For improved service, this cookie helps remember users so that previous chats can be linked together.
Výkonnostní cookies
Tyto soubory cookie si zavádí externí služby a pomáhají webu, aby byl pro uživatele přívětivější. Typickým přikládam je mapa z Google nebo video z YouTube. Všechny tyto služby si ukládají svá cookies.
Analytické cookies
Tyto soubory cookie se používají ke zlepšení fungování webových stránek. Umožňují nám rozpoznat a sledovat počet návštěvníků a sledovat, jak návštěvníci web používají. Pomáhají nám zlepšovat způsob, jakým webové stránky fungují, například tím, že uživatelům umožňují snadno najít to, co hledají. Tyto soubory cookie neshromažďují informace, které by vás mohly identifikovat. Pomocí těchto nástrojů analyzujeme a pravidelně zlepšujeme funkčnost našich webových stránek. Získané statistiky můžeme využít ke zlepšení uživatelského komfortu a k tomu, aby byla návštěva Webu pro vás jako uživatele zajímavější.
CookieDélkaPopis
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gat_UA-26032567-21 minuteA variation of the _gat cookie set by Google Analytics and Google Tag Manager to allow website owners to track visitor behaviour and measure site performance. The pattern element in the name contains the unique identity number of the account or website it relates to.
_gcl_au3 monthsProvided by Google Tag Manager to experiment advertisement efficiency of websites using their services.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
CONSENT2 yearsYouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data.
leady_session_idsessionNo description available.
Reklamní cookies
Používají se ke sledování preferencí webu uživatele za účelem cílení reklamy, tj. zobrazování marketingových a reklamních sdělení (i na stránkách třetích stran), které mohou návštěvníka webu zajímat, v souladu s těmito preferencemi. Marketingové cookies využívají nástroje externích společností. Tyto marketingové soubory cookie budou použity pouze s vaším souhlasem.
CookieDélkaPopis
c16 years 25 days 13 hours 24 minutesThis cookie is set by Rubicon Project to control synchronization of user identification and exchange of user data between various ad services.
VISITOR_INFO1_LIVE5 months 27 daysA cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface.
YSCsessionYSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages.
yt-remote-connected-devicesneverYouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt-remote-device-idneverYouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt.innertube::nextIdneverThis cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
yt.innertube::requestsneverThis cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
Ostatní
Další nekategorizované soubory cookie jsou ty, které jsou analyzovány a dosud nebyly zařazeny do žádné kategorie.
CookieDélkaPopis
browserupdateorg7 daysNo description available.
ULOŽIT A PŘIJMOUT
Powered by CookieYes Logo