Menu

IT kroužek

pro žáky ZŠ


Pro Olešnické žáky jsme odstartovali IT kroužek v září 2016 s vizí umožnit dětem se kvalitně volnočasově vzdělávat v oblasti IT. Vloni jsme rozšířili IT kroužek o dvě skupinky kroužku na ZŠ Kunštát. Našim cílem je, aby si děti v dnešním IT světě osvojily potřebné a užitečné dovednosti, které budou ve svém studiu a dalším životě potřebovat a pochopily, že počítač není jen o hraní her a sledování youtuberských videí. Snažíme se děti posunout dál, ukázat jim, že například hru, kterou hrají, někdo naprogramoval a umožnit jim se něco takového také naučit a třeba stvořit hru vlastní.

Školní rok 2018/2019


Připravujeme se na další školní rok! Kroužek otvíráme pro žáky 2. stupně ze ZŠ Olešnice i ZŠ Kunštát. IT kroužek pro obě skupiny žáků probíhá v prostorách našeho výukového centra v Olešnici.

Děti, které mají zájem o nové technologie, zajímavé programy a vůbec vše, co souvisí s IT se mohou přihlásit prostřednictvím přiloženého formuláře, osobně či e-mailem nebo poštou.

 

Přihláška pro žáky ZŠ OlešnicePřihláška pro žáky ZŠ Kunštát
Ivana Jančová K-netIng. Ivana Jančová
Koordinátor vzdělávacích projektů
 
+420 511 447 055
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
 
 
Kontaktujte nás pro více informací

Koducup 2017


Celý podzim jsme se věnovali pro nás novému tématu - programování her v programu Kodu. Jedná se o program, ve kterém se jednoduchou a vtipnou formou rozvíjí logické programátorské myšlení dětí. Děti si programují a hrají vlastní hry, mohou si je sdílet na komunitě a ty nejšikovnější se mohou zúčastnit soutěže Koducup (Facebook), jejichž druhý ročník odstartoval v říjnu nominačním školním kolem. Z nominačního školního kola vybrala porota 40 her, které postupily do finále, které se v předvánočním čase konalo v Pardubicích.
 
terezka1
Do celorepublikového finále, k naší velké radosti, postoupila i jedna žákyňka Tereza Gajdová z nižšího stupně ZŠ Kunštát. Finále, které se konalo 21.12.2017 v prostorách Univerzity Pardubice, bylo pro všechny účastníky velice přínosné. Ve finálovém klání dostali děti zadání, které vypracovaly a následně porota ohodnotila tři nejlepší hry z každé kategorie, které byly ohodnoceny věcnou cenou. V doprovodném programu si děti i jejich doprovod mohl vyzkoušet hru Minecraft ve Windows smíšené realitě a zahrát si miniturnaj na konzoli Xbox, který byl hlavní výhrou soutěže.

Office Arena 2018


Registrace Office arena 2018 je spuštěna! I v letošním roce plánujeme účast na prestižní soutěži Microsoft Office arena, která je zaměřená na žáky vyššího stupně ZŠ a studenty SŠ. Žáci zpracovávají projekt v sadě MS Office - Word, Excel, PowerPoint a OneNote, komplexní projekt pak odevzdávají ve školním kole k nominaci. Krajské kolo probíhá v rámci jednotlivých krajů vždy na jednom místě v jeden čas, kdy děti vypracovávají konkrétní zadání.
 
bobo
Postupující do finále se sjíždí do sídla Microsoft, aby se utkali v prezentaci svých projektů z nominačního kola - vyhrává ten nejlepší. V loňském roce jsme měli tu čest účastnit se finále, kam se z 1200 přihlášených dětí probojoval z našeho IT kroužku Bohumil Ostrý. Doufáme, že se i letos někdo z řad našich šikovných dětí probojuje až do finále.

Více informací o soutěži na http://soutezarena.cz/ nebo na Facebooku.

Školní rok 2016/2017


Náplň IT kroužku byla přizpůsobena tomu, co by děti měly znát a také co je baví a zajímá. Snažíme se, aby hodiny probíhaly zábavnou formou, aby děti viděly smysl v tom, co děláme a aby také mohly spolurozhodovat o tom, jaká bude náplň dalších hodin.

  • První pololetí jsme věnovali výuce Office balíku od firmy Microsoft, který je běžnou a nedílnou součástí školní výuky. Tato výuka nám posloužila i jako příprava na soutěž Office Arena, jejímž generálním partnerem je společnost Microsoft, do které jsme děti přihlásili a těšili se z úspěchu jednoho našeho kroužkaře, který se dostal až do finále.
    • MS Word - vytváření, formátování a správná stylizace dokumentu
    • MS Excel - vytváření tabulek, formátování a vzorce
    • MS PowerPoint - vytváření prezentací, animací a export do videa
    • MS OneNote - vytváření poznámek a další vychytávky
  • Druhé pololetí
    • MS Publisher a canva.com - vytváření plakátů a dalších propagačních materiálů
    • Gimp - úprava obrázků, výřezy, fotomontáže, loga a další
    • Natáčení a střih videa - natáčení vlastních záběrů a jejich užití v krátkém spotu

Kromě běžných kroužkových hodin byly pro děti připravené zajímavosti ze světa IT, které nejsou běžně dostupné, a hodiny s externími lektory, kteří dětem představili nové programy a IT dovednosti. V letošním roce jsme například létali s dronem, vyzkoušeli si programování her nebo jsme se seznámili s profesionálem, který natáčí a stříhá videa a na konec roku jsme měli možnost si vyzkoušet programování robotů.

Animace z dílny IT kroužku


Ukázky tvorby žáků v programu Gimp


Hodiny-Pea-Knotek
kja-cocacola
animace-face
srdce-Dalibor-tpn

Kalendáře z dílny IT kroužku


kalendar
Mojmir
Petr