Reklama ve vyhledávačích jako je Google nebo Seznam.cz. Pay Per Click znamená, že platíte pokaždé, když někdo na vaši reklamu klikne, za její pouhé zobrazení však neplatíte.
Pokud tedy vaši reklamu vidí 1000 lidí, ale jen 100 na ni klikne, platíte za 100 kliků, ne za 1000. Využívá se k tomu, aby se lidem zobrazila vaše webová stránka, když zadají do vyhledávače slova, která s vaší stránkou souvisí.
Např. zámečník v Praze by mohl chtít, aby se jeho stránka zobrazovala lidem, kteří do Google napíší “zámečník Praha”. Už by však nemuselo být dobře, kdyby se jeho reklama zobrazila třeba lidem na Moravě, kde by pro zámečníka z Prahy nebylo efektivní jezdit a lidé by si ho proto nejspíš ani neobjednali. Pak by “vyhodil” peníze za zbytečnou reklamu. Reklamu ve vyhledávačích je tedy potřeba dobře nastavit.
Výhodou placené reklamy ve vyhledávačích je, že pokud je dobře nastavená, přivádí na vaše webové stránky lidi, kteří hledají produkty nebo služby, které nabízíte a tím pádem je mnohem vyšší šance, že je zaujmete než s plošnou necílenou reklamou formou např. billboardu podél cesty.