Účinné řešení home office s Citrix
Home ― Proč K-net ― Pro vás ― Časopis Login ― Články Loginu ― Účinné řešení home office s Citrix
Rozhovor Jana Knettiga s Vladimírem Střálkou z firmy Citrix na téma využití jejich nástrojů pro zajištění fungování podniku za jakýchkoli podmínek a zvýšení efektivity práce.
Jak dlouho už Citrix vytváří nástroje pro vzdálenou práci?
Takže původní myšlenkou byla centralizace aplikací, aby všichni uživatelé mohli pracovat se stejnými daty. Jaké jsou dnes typické scénáře využití technologií Citrix?
To zní velmi dobře. Je-li Citrix vhodným řešením pro práci na dálku, jak se dotkl COVID-19 zákazníků Citrixu?
Máme odezvu, především od českých bank působících v ČR, finančních institucí a větších podniků, se kterými jsem přímo hovořil, že zákazníci díky Citrixu víceméně neměli s přechodem na home office žádné problémy. Pro ně to bylo vlastně přirozeným rozšířením toho, na co jsou již dnes zvyklí. Jediný problém nastal u zaměstnanců, čím se připojit, když nemají firemní notebook. I toto ale dokáže Citrix dobře řešit. Přestože za normální situace by to bezpečáci nedovolili, umožnili uživatelům použít jejich osobní počítače. Díky Citrixu je to zcela bezpečné a bezproblémové.
Dnes téměř na jakémkoli zařízení, které může být připojeno do internetu, může běžet aplikace Citrix Workspace (dříve Receiver) a umožnit tak vzdálený a navíc velmi bezpečný přístup k firemním aplikacím. Na počítač se totiž nepřenáší data, ale pouze uživatelské prostředí, tedy to, co uživatel vidí. Je to tak bezpečné, že to bezpečáci akceptovali.
Jediný problém, který tak řešili, byl nedostatek licencí. Od firem, které neměly do té doby Citrix a kdy v březnu přišel příkaz ze dne na den, jsme měli poptávky, že chtějí rychle Citrix nasadit, protože jiná řešení nezvládala nápor nových uživatelů pracujících vzdáleně. Ti, kteří se pro Citrix rozhodli, byli schopni během tří, čtyř dnů pro své uživatele zajistit pohodlné a bezpečné prostředí pro vzdálenou práci.