Jedná se o zkratku pro Search Engine Optimization, tedy optimalizaci pro vyhledávače.
Vyhledávačem se myslí např. Google nebo Seznam.cz.
Cílem optimalizace je, že při zadání vhodných klíčových slov zákazníkem do vyhledávače, např. “zámečník Praha”, se vaše stránka objeví na první stránce, nejlépe na první pozici ve vyhledávání.
Optimalizace se dociluje mnoha různými způsoby a neexistuje pro ni kompletní a zaručený seznam doporučení, jelikož vyhledávače neuveřejňují mechanismy, na základě kterých vyhodnocují nejrelevantnější výsledky vyhledávání. Navíc se tyto mechanismy průběžně mění.
Mezi nejběžnější metriky, které vyhledávače vyhodnocují, patří:
- Zda jsou klíčová slova z dotazu obsažena na vašich webových stránkách a v jakém počtu
- Zda máte a jak dobře vyplněné meta popisky, tedy popisy jednotlivých stránek určené pro vyhledávače
- Zda jsou klíčová slova obsažena v titulku stránky zobrazujícím se na kartě stránky
- Zda správně využíváte nadpisů nejvyšší úrovně a jsou v nich obsažena klíčová slova
- Zda provazujete vzájemně odkaz svých webových stránek, tedy v rámci textu odkazujete na další stránky na vašem webu
- Zda máte popsané obrázky a soubory pro vyhledávače
- Jak často vaše stránky aktualizujete
- Jak moc jsou vaše stránky navštěvovány
Metriky výše jsou však velmi systémové a dnes vyhledávače vyhodnocují mnohem více parametrů. Zjednodušeně se dá říci: čím jsou vaše stránky kvalitnější technicky a obsahově, tím větší mají šanci se umístit na prvních příčkách ve vyhledávačích.
Často je však nutné v dnešní silné konkurenci za lepší umístění zaplatit. To se děje pomocí tzv. PPC reklam.